Datum snel verzet, en normaal staat het uurwerk ook stil na een (2e klik) handopwinden en tijd instellen werkt.
Er zit geen tweede klik op dit uurwerk. Datum-snelverzet werkt door herhaaldelijk indrukken van de kroon. Of als hij nog de oude versie van het uurwerk heeft (kaliber 784-2) moet je heen- en weer draaien tussen 9 uur en 12 uur.
Indrukken van de kroon werkt niet, zal dan een ouder uurwerk zijn. Hoe bedoel je tussen de 9 en 12 draaien precies? Bedankt overigens deze info had ik nog niet. Weer wat geleerd.
Je moet de tijd verzetten om de datum vooruit te krijgen, maar je hoeft hem niet de hele 24 uur vooruit te zetten.
Je draait de tijd over middernacht heen tot de datum helemaal versprongen is, dan draai je de tijd weer terug tot ongeveer 9 uur 's avonds, dan pakt de datumverzet weer en kun je hem weet een dag verder zetten. De datum draait niet mee terug als je achteruit over 12 uur heen gaat, maar vooruit wel.
Dankjewel, best simpel dus. Scheelt weer reparatie kosten. Het uurwerk stilzetten kan dus niet begrijp ik? Omdat dat met de nieuwere automaten wel kan zeg maar.
Nee klopt, stilzetten (hacking) zit er ook niet op.
Dan moet je op zoek naar z’n luxe broertje, de PR526. Daar zit een Omega uurwerk in waar dat allemaal wel op zit:
Prettig duo deze Ponti’s ![]()
Inderdaad: Titus Brandsma (mijn school droeg zijn naam) ![]()
Mijn beste,
Juist, dat is de Heilige waaraan ik refereerde.![]()
Vrede en alle goeds,
Coenraad.
Orologio Signaturis Temporis ![]()
Ik moet denken aan de zoon van Rembrandt…![]()