Dank je. Deze gouden Tissot kreeg mijn vader toen hij 25 jaar bij Philips werkzaam was. Dat was in 1980 waarmee dit horloge ook meteen goed gedateerd is.
Alphons, ik kom nog even terug op je verwijzing naar de site van Martin Fischer. Zeer boeiend. En wat kom ik daar tegen? Deze:
https://www.junghans-vintage.de/de/uhren/junghans-armbanduhr-kaliber/kaliberfamilie-junghans-693-junghans-j93/junghans-j93s10-junghans-69300.html
Echt exact het zelfde Junghans horloge als mijn exemplaar, inclusief de M.A.N. achterkant.
De Junghans J93S10 / 693.00 Boven: die van mij, onder het exemplaar van Martin Fischer.
Ik ben niet alleen op de wereld! Leuk toch?
Cool die Bettix, fijn deskdiverformaatje ook ![]()
Verdient toch gewoon een eigen topic? I.p.v. zo weggestopt, in een algemeen topic als dit? ![]()
Ja eigenlijk is hij wat aan de kleine kant, maar toch te leuk om weg te doen ![]()
En ik moest nog even de winterbanden onder de auto leggen, dus een beetje waterdichtheid is fijn ![]()
Prachtig horloge met heerlijk sober font
- mag zeker door naar dat liefhebbers topic vind ik ![]()
Daar twijfelde ik ook over, maar het kwam zo uit. Bij de volgende exoot weer een apart topic.
Weggestopt? Ik vind van niet. Juist dit topic, waar HF-ers hun vintage horloges laten zien, loopt niet voor niks al XXVIII = 28 delen van elk 4000 posten (= 112.000 bijdragen vanaf 2017 !! ), dus dat betekent dat je hier een enorme diversiteit van duizenden interessante horloges kunt terug vinden. De zoekfunctie zorgt ervoor dat je vaak iets kunt vinden over soms al lang geleden geposte bijzondere horloges.
Nou ja, ik vind het in ieder geval meer dan gewoon een post in een topic. Dat wil ik eigenlijk zeggen. Verdient meer dan dat, imo. Compliment, dus.![]()
![]()
Dank je wel!
Deze leuke Certina Certidate vandaag weer eens wat draagtijd gegeven! Is een heerlijk horloge met een wp alsof hij zo uit de fabriek komt!
Eens ![]()
Als ik me goed herinner was dit een kast met flinke gebruikssporen, dan heb je dus een behoorlijk grote verbetering weten te maken, complimenten ![]()