Gewisseld naar deze Seiko 7025, zonet helemaal opgeknapt. Nieuw glas, het oude was gebarsten en de wijzerplaat zat vol stof, bijna helemaal schoon kunnen krijgen. Mooi vintage geworden💛
De rotor zat los en de schroefdraad ervan bleek in het uurwerk gedrukt te zijn zodat de secondenas niet zonder wrijving liep. Aandraaien trok hem weer op zijn plaats en voilà, het raderwerk wilde weer rondkomen.
Tenslotte schoongemaakt en geolied. De balans swingde eerst maar enkele seconden, na de schoonmaak maar liefst anderhalve minuut😊.
Het bandje is afgedragen, maar een schoonmaak deed al wonderen, evenals nieuwe bandpennen. Bruin leer is waarschijnlijk wel mooier.
Behoudens enkele kleine verschillen in de vorm van de platines kon ik geen verschil ontdekken tussen dit caliber 7025 en de 7005, die ik vooral verzamel.
Vandaag een horloge van een wel heel generiek merk: ANCRE.
Dat kan dus van alles zijn. Waarschijnlijk Duits fabricaat, want geen Swiss made op wijzerplaat of uurwerk en ook het design vind ik erg Duits.
Dat uurwerk kom ik trouwens ook niet uit. Geen idee wat voor kaliber het is. Speurneuzen: actie graag! ![]()
Wel een leuk jaren '50 ding. Datum staat verkeerd, want geen snelverzet en 23 dagen doordraaien ga ik niet doen bij zo’n oud uurwerkje.
Met dank aan @Betula voor het vintage donkergroene kroko bandje.
Vandaag deze super compressor NA
Hij zit heerlijk rond de pols met z’n 36mm kast, strap is te smal (18mm) daar waar er een 19mm tussen hoort dus die is besteld ![]()
Mooie geschiedenis achter dit type Diver horloge