Nieuw bruin bandje voor mijn Rikketik-vondst
Mooi, was dat de moeite? Wou ook gaan, maar er kwam iets tussen
Ik vond het zeker leuk, wel druk. Ik kom er ook niet om iets specifieks te zoeken, eerder voor de sfeer en de graaibakken met horloges van 10-20 euro zijn altijd leuk.
Deze komt ook uit een graaibak, heb er een tientje voor betaald. Loopt perfect.
Hallo allemaal,
Onlangs heb ik dit Tissot-horloge op de kop getikt, volgens de serienummers uit het begin van de jaren ’40. De kast valt op door de maat (35 mm) en door de bijzondere lugs, die je niet vaak ziet bij Tissot uit die tijd. De zwarte wijzerplaat heeft patina maar is verder mooi origineel. Het uurwerk is een 27-serie van Tissot, passend bij die periode.
Toffe aanwinst, gefeliciteerd ![]()
Zulke lugs zie je inderdaad niet vaak.
Dank je Wilko. Ik heb even een paar andere foto’s geplaatst met een ander bandje. Ik ga eens kijken of ik ergens een mooi bandje kan bestellen. Er zitten vaste pinnen in, dus ik moet er een hebben die open is en naderhand dichtgelijmd kan worden.
Inderdaad vaste pennen, dus een open eind bandje. Ik prefereer zelf overigens de versies met clip of die je met buigbare metalen stripjes vastzet, die kun je er tenminste nog een keer afhalen; die lijmdingen is meteen definitief.
Aanbod open eind banden is helaas vrij beperkt, zeker in oneven maten.
Tof, deze!
Dank je. Ja geslaagd model, en heeft nog mooi subtiele afmetingen. Moderne tanks zijn vaak erg lomp.