Ja, dat begrijp ik, hij is heel mooi, en ik heb nog geen tweede gezien. Dus goede beslissing om het te kopen.
Ik vind hem ook uitzinnig mooi. Het goud zit er ook echt dik op, zo’n mooie volle goudkleur!
Met dat horloge om heb ik ondertussen deze in orde gebracht:
Ik gunde me de tijd niet om foto’s te maken, maar ik moest 1 pootje van de wijzerplaat dat was afgebroken, vervangen. Voor mijn verjaardag heb ik een matig tooltje gekocht om een rondje van 3mm te slijpen in de achterkant. Dat lukt goed maar het centerputje is eigenlijk iets te diep. Een voetje verlijmd terwijl de plaat in de lege platine bevestigd zat. Na 10 min los gehaald en een paar uur laten uitharden. Daarna wijzerplaat bevestigd en hij zat mooi. Eerder had ik de balansspiraal al netjes geplooid en het gaande werk geserviced. Weer een prachtige 7005 erbij🤩
Heb bij het in elkaar zetten echt 1000x geblazen met het puffertje, en zelfs in de spiegeling aan de binnenkant vh glas nog met rodico een laatste haartje weggepikt, toch zie ik steeds weer stofjes op de foto’s
Ik volg deze even…
Ik check met een UV lamp, dan zie je de stofjes beter.
Ik heb al het idee dat de camera van mijn telefoon ze ook veel beter ziet, terwijl ik prima scherpe ogen heb (met bril dan ![]()
). Edit: dichtbij zonder bril! ![]()
Maar een goede tip, dank! (En m’n werkkamer stofzuigen I guess🫣)
Zou afspoelen in alcohol en aan de lucht laten drogen helpen?
Kan niet als je lijmt waarschijnlijk.
Er staat een tweede met deze kast op Ebay, hetzij voor een vrij exorbitant bedrag: https://ebay.us/m/PrEXHg.
Nou is dat wel een chronometer versie van de de 133.8 bumper automaat, ik denk dat die van mij dat niet is. Al weet ik dit niet helemaal zeker; deze is vroeger in Canada verkocht en waarschijnlijk zijn niet alle chronometers daar als zodanig aangeduid. Het is me echter nog niet gelukt de de screwback open te krijgen om het uurwerk te controleren. Met de frictiebal lukt het me niet en de Jaxa durf ik eerlijk gezegd niet te gebruiken op de nog onbeschadigde achterkant.