Jumphour vandaag.
Wel elk uur meespringen he? ![]()
Deze Zodiac heeft altijd heel mooi gelopen tot een hele tijd terug. Toen is hij vanuit het niets achter gaan lopen. En echt veel … meer dan een kwartier per dag. Geen idee wat er mee is gebeurd. Het kompas kon ik verschuiven, maar geen reactie. Gistermiddag er een hele lang tijd aan besteed. Pinnetje op het regelblokje onder het kompas wat versteld, balansveer wat lopen plooien. Waar de regelsleutel in het begin midden op de brug stond, staat hij er nu naast … maar hij loopt weer erg mooi. Dus vandaag weer aan de pols.
Fraaie Connie, Connie, konnie anders zeggen.
![]()
![]()
En de lume doet het ook nog! De metalen band zat er ook bij, maar die heeft eerst even een bad nodig…![]()
De rijstkorrel band zat er ook nog bij? Mooi hoor!
Gruen. Een model uit de jaren 50, gebaseerd op art deco style. Maar dan vol ‘moderne’ techniek, zoals plexyglas in plaats van echt glas. Uiteraard een opwindhorloge.
Goedenavond vintage vrienden,
Deze 2 weken is het thema: “toon van elk merk 1 horloge” ., lees WEL de inleiding in het topic themaweken, zodat het voor iedereen duidelijk is!
En zoals altijd, probeer te spreiden over de weken, mocht je meerdere horloges hebben die aan het thema voldoen, lekker spreiden over deze 2 weken.
Genoeg te vinden in het vintage neem ik aan ![]()
Dit thema loopt door tot 16-8-2026, dit ivm de vakantieperiode vanaf post 2288 de zondag is zoals altijd vrije keuze dag.
En hulp met thema’s stel ik zeer op prijs, ff pb sturen en de rest doe ik ![]()
Natuurlijk wens ik iedereen weer 2 leuke themaweken ![]()