Welke vintage draag je vandaag? Deel XXX

Klopt, die is nog helemaal barstvrij :ok_hand:

In elk geval gemaakt specifiek voor de Amerikaanse markt, ook het Tissot & Son op de wijzerplaat wijst daarop, voor de Europese markt stond daar Tissot & Fils.
Volgens mij werd alleen de kast in de VS zelf gemaakt, maar wellicht de eindassemblage dan ook? Zal eens kijken of er iets in het Tissot boek over te vinden is.
Overigens draagt de kast wel het Neuchatel Chevron zilvermerk. Wellicht mocht dat ook in de VS worden ingeslagen? Lijkt me wat onhandig om eerst de kasten naar Zwitserland te halen en dan het geheel weer terug.

Inderdaad, een van mijn favoriete details uit die tijd :smiling_face_with_three_hearts:

Dank je :+1::blush:

4 likes

Mooie ZEIH, Wolter!

Het merk ZEIH (en vele andere) is van het Italiaanse bedrijf ORA. Zij brachten uurwerken uit onder eigen label: OC. Dit is volgens mij een OC-7.

Ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat onderdelen van OC-7 probleemloos uitwisselbaar zouden zijn met Baumgartner Frères Grenchen BFG 788…

Veel lezenswaardigs over dit Italiaanse merk vind je HIER

8 likes

28 likes

Hartelijk dank, Alphons, ik ga gelijk even lezen.
Fijn dat je zoveel nuttige informatie kunt geven, Alphons.
Fantastische link! Heel veel te lezen over interessante uurwerken waar ik nog niet van heb gehoord.

1 like

Gave band! Waar heb je die gevonden?

1 like

Fijne avond allemaal!!:watch:

28 likes

29 likes

Ooit eens op de rommelmarkt Jeroen :person_shrugging:

2 likes

28 likes

Goede vondst! Heb dit model nog nooit eerder gezien

1 like

28 likes