Avondpost ![]()
Fraaie 6138!
Nieuwe aanwinst: 7005-8000 uit 1970. Had een dof glas met cyclops, nu een mooi nieuw. De originele band heb ik ook maar die is helaas te kort voor mijn pols.
Wat een schoonheid is dit toch ![]()
![]()
Dankjewel ooit verworven
… B&M is niet zo populair alhier ![]()
Wat een geweldige historie qua inhouse heeft dit merk ![]()
En vandaag de dag nog steeds een moderne verschijning
Ongeveer al mijn Gruen horloges hebben Switzerland op de wijzerplaat staan. “Modernere” versies Swiss. Het zegt dus niks over waar het merk vandaan komt, maar vertelt waar het uurwerk gemaakt is. A schild was een grote ebauche leverancier die heel veel uurwerken verkocht heeft.
Waltham, illinois en Gruen hadden hun eigen merk op de wijzerplaat staan. Als het een submerk was, dan zouden er veel exemplaren van te vinden zijn.
Als er Swiss made op staat, dan is het volledig zwitsers. Bij Swiss weet je dat niet zeker en kan de kast /fabrikant dus elders zitten.
Pfaeffli maakte kasten en de M in het logo is sowieso anders. Die is het niet. P. Marquis is pas later begonnen. Pepitpierre staat heel duidelijk The voor, kan hem ook niet zijn.
Dan blijven de Duitsers over. Meneer Wagner zette heel trots zijn naam op de wijerplaat, met een W in een driehoek.
Blijft over Aldi, en daar zijn voorbeelden van te vinden. ![]()