Iedereen weer een goede werkweek gewenst!
Nieuw voor mij, maar ouder dan ik.
1969 Seiko Lord Matic in prachtige staat.
Deze ga ik nog vaak dragen.
Wel ga ik een nieuw bandje scoren, deze past alleen op het allerlaatste gaatje. Japanse polsjes zijn toch wat kleiner.
Het blijft maar druilerig weer, dus vandaag wat gecompenseerd door zelf iets zonnigs aan de pols te doen.
Een (Zwitserse) WIRA bulls eye, met binnenin een AS 1194 uit ca. 1945 (volgens Ranfft). Over het merk is bijna niets terug te vinden, behalve dat Mikrolisk het merk als subbrand linkt aan Nitella SA uit Tramelan, CH. Nitella wordt in dit artikel:
https://www.time2tell.com/en/history-of-the-brands/356-the-true-story-of-nitella-watches.html
dan weer geassocieerd met Charles Nicolet. Dus is mijn Wira-tje toch een beetje van goede familie ![]()
Overigens is die Nitella familie best groot. Ik heb nog even in Mikrolisk gekeken bij de zoekterm Nitella en dan komt er een flinke lijst met submerken tevoorschijn, waarvan een aantal ook in mijn collectie is terug te vinden.
v.l.n.r hierboven: J.A.B., Mirona en Nitella en hieronder: Novus, Titanic en als laatste nog een keer de Wira.
Mooi ding
!
Sooow ![]()
![]()
![]()