Dank je ![]()
Ik vind dit zelf een van de mooiste kleurencombinaties van de 516GL. Enige minpuntje is dat de vergulde kast zo enorm patineert ![]()
Die band en wijzerplaat plaat ook in bijna zelfde kleur ![]()
Ja dat was een mooie treffer. Vrees dat als hij versleten is de kans klein is dat ik weer zo’n mooie match vind ![]()
Mooie combi inderdaad, Wilko!
En net exemplaar toch hoor ![]()
Zeker een net exemplaar, zo scherp kom je ze niet veel tegen.
Alleen dus wat paarse verkleuring hier en daar. En daar ben ik niet zo’n fan van. Toch maar een keer tijd maken om die kast een keer grondig te reinigen.
Bij deze past het wel!
Qua kleur wel inderdaad, maar die vlekkerigheid vind ik niet zo fraai.
Dat wordt alleen maar mooier, maar hier scheidt onze smaak zich. ![]()
Vintage is vintage, maakt echt niet uit of 't quartz is of mechanisch.
Dat is waar. En in productie is ie al lang niet meer!
Interessant. Eindelijk eens een Mondaine die anders is als de bekende SBB klok horloges.
Camel Trophy is ook Mondaine. ![]()
Of dat nou n compliment is…
Dat zijn leuke horloges. Mondaine heeft die best serieus aangepakt. Dat ze nu goedkoop te vinden zijn doet daar niets aan af.
Ahhh, grappig, nooit geweten. Maar ik heb dan ook geen Camel Trophy’s in mijn verzameling.
Ik ga de achtergronden van een horloge (merk) pas uitzoeken als ik er minstens één in mijn bezit heb.
Anders ben ik, vrees ik, 18 uur per dag daar mee bezig, en dan moet ik ook nog eten en slapen en ik heb meer te doen dan dat. Alleen al bij Mikrolisk staan momenteel er 66.000 geregistreerde merken in de database en dat zijn ze nog lang niet allemaal.
Daar heb ik dan de tijd van leven niet meer voor.

Ik denk het wel. Misschien houdt niet iedereen van het design van de Camel Trophy’s, maar het zijn voor zover ik weet kwalitatief uitstekende horloges. Net als de Mondaines zelf. Daar moet je ook vallen op het design, sommige mensen vinden ze spuuglelijk, anderen lopen er -letterlijk- mee weg. Ik vind ze persoonlijk wel leuk. Ik zou best nog wel eens zo’n SBB spoorweg model in mijn collectie willen hebben, maar dan graag wel een vintage, met een mechanisch uurwerk. Maar ja, die zijn moeilijk te vinden, en als je ze vind best prijzig.
Mw. Lexaf draagt al 30 jaar lang vrijwel onafgebroken een kleine dames SBB mondaine, met als enig onderhoud elke ca. 3 jaar een nieuw batterijtje. Dat is een compliment waard, natuurlijk ook voor het Ronda quartz uurwerkje dat er in zit. .