Welke vintage draag je vandaag? Deel XXX

goede morgen

30 likes

Fijne vrijdag!

26 likes

Goedemorgen! Op tijd wakker vandaag, maar eventjes de tijd om rustig aan te doen💙

En van de nieuwe Bell Matic is inmiddels het alarmknopje en een glas binnengekomen. Ik wacht nog op de stift en kroon, die kapot gingen toen ik de stift recht wilde maken🫣

27 likes

Edox - ook zo’n merk :zipper_mouth_face:

28 likes

Bijzonder, nog nooit gezien! Kan de merknaam net niet lezen, welk merk is dit? Grappig, die vrij verdeelde subdials. De loslatende verf rond de indexmarkeringen geeft een grappig speels effect, dacht eerst dat het zo hoorde. Vind het een prachtig en heel origineel horloge om te zien. Moet een gecompliceerd mechanisme in zitten, met zoveel subdials, een chrono en automaat.

Edit: volgens mij zit de ring met kleine cijfertjes en kwartslag te ver naar rechts gedraaid. Van 220 naar 240 gaat hij ineens op de kop…of is die ring draaibaar? Blijft intrigerend :nerd_face::blush:

2 likes

Goede morgen :smiley:

Nog steeds deze eenvoudige handopwinder:

Mooie dag allemaal :sunglasses:

26 likes

27 likes

Mikado is echt een apart merk. Ik heb er eentje met bijzonder mooie groene plaat. Een andere die heel mooi was heb ik afscheid van genomen omdat deze simpelweg net te klein was.

Het is een Japans merk dat vaak Zwitserse of Duitse uurwerken gebruikt. Toyota met een VW motor dus.

2 likes

Avant Garde uit de DDR

30 likes

Goedemorgen

:ukraine:

21 likes

Wat een beauty :smiling_face_with_three_hearts:

Monval automatic vandaag.

30 likes

Dit in acht genomen: waarschijnlijk een (Zwitsers) Tenor Dorly TDB 1369 uurwerk. Werd o.a. ook gebruikt door Dugena, en misschien Junghans?

2 likes

Het is zes weken (!) onderweg geweest, van een gat van niks in Indonesië, met waterbuffel en kar naar Jakarta, het vliegtuig op naar België (jaaa, dat was drie jaar geleden handig geweest), van daar per huifkar naar Praag, en na drie nagelbijtwaardige weken daar in de douane-limbo gehangen te hebben, viel het vandaag op de mat in mijn eigen gat van niks in het Oostblok.

En potverdorie @Jenneke, wat een gouden tip was dat :heart: Op maat gemaakt want ik heb smalle polsen én de Rado heeft 19mm breed nodig, maar het resultaat mag er echt zijn.

En of :sunglasses:

Ik moet enkel nog wennen aan de datum/dag snelverzet van de Rado want ik had 'm weer omgekeerd vast. :sweat_smile:

31 likes

Net opgehaald bij @PaJa, mooie KS met originele gesp, doos en gebruiksaanwijzing. Blij mee.

30 likes

Heel mooi!

1 like

Plaatjesdag voor de CONSTANTA :smile:

24 likes

Goedemiddag.

Svalan Sportsman AS1130

26 likes

25 likes

Helva duiker met dieptemeter

27 likes