Leuke vondst dit!
Correct. Maar natuurlijk geen verrassing dat handelsbedrijven bij dezelfde fabrikanten inkochten.
Ook binnen de Finse Leijona’s zie je verschillende leeuwen afgebeeld. Hier een met een open bek
Hear hear! ![]()
Leuke vondst dit!
Correct. Maar natuurlijk geen verrassing dat handelsbedrijven bij dezelfde fabrikanten inkochten.
Ook binnen de Finse Leijona’s zie je verschillende leeuwen afgebeeld. Hier een met een open bek
Hear hear! ![]()
Leuk! Behalve de leeuwen horloges, kun je dus ook de logo’s verzamelen… ![]()
Vandaag nog maar eens een Leeuw. Een wat modernere Leijona, ik schat uit medio jaren 70. Deze heb ik inmiddels al weer een paar jaar. Ik mocht ‘m ooit overnemen van brother in arms (waar het de leeuwtjes betreft) @Proenski. Het uurwerk is een AS/ST 969-4 (de gesuperde versie van de generieke ST 96) met een mooie verkoperde afwerking en ook nog eens Leijona gesigneerd. Ik draag hem regelmatig. Een fijn horloge, met een prachtige groene wijzerplaat.

Heel mooi horloge, relatief ook groot voor die periode. 36mm?
Ik moest wel eerst op zoek naar een nieuw batterijtje ![]()
En wat voor een ![]()
![]()
Ah, zo hoort ie eruit te zien!