Welke vintage draag je vandaag? Deel XXX

De Mildia vandaag.

23 likes

Volstrekt onleesbaar. Maar de looks zijn goed.

33 likes

Prachtig. Tijd aflezen is een bijzaak bij juwelen.

7 likes

Goedemorgen met Rodania.

26 likes

NA aan de pols

38 likes

Ik ben aan het wachten op een mooie band voor de mijne. Moet nog gepoetst worden verder. Doe ik dan.

30 likes

Citizen Super Jet vandaag,

29 likes

Als het uurwerk er verder wel op lijkt is het mogelijk de AS 1155, soms ook wel aangeduid als AS 1130 SC (Seconde Central) (staat niet in de Ranfft database).

afbeelding afbeelding

13 likes

Goedemiddag!

33 likes

Ik dacht dat je genoeg bandjes had?:stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Precies op de overgang van ‘goedemorgen’ naar ‘goedemiddag’ als ik dit schrijf. 12.00 precies.
Vandaag een ‘GENFA’ Tot nu toe nog niet eerder gezien (handels) merk uit Denemarken. Vintage Deense horloges zijn dun gezaaid, dus altijd leuk om erbij te hebben als je, zoals ik, van exotische merken houdt.
Overigens is er verder niks Deens aan; het uurwerk is Zwitsers, een AS 1123 en het RVS kastje zal ook wel uit die contreien komen. Maar… er staat géén 'Swiss Made op de wijzerplaat!

Best wel een oudje, volgens Ranfft is het uurwerkje van ca. 1940. Traditioneel voor die periode aan de kleine kant met een kastmaat van 33mm. Daarom ondanks de lelijke plek op de wijzerplaat tussen de 10 en de 11 voor die leeftijd nog best in een keurige en draagbare conditie. Een poetsbeurt en een nieuw glaasje doen wonderen.

28 likes

Zit hier zo’n zelfde Lemania-uurwerk in als in de Omega’s?

3 likes

Klopt

3 likes

22 likes

29 likes

Scherpe foto van een mooi horloge. Heb je deze met een telefoon genomen? Heb je daar tips voor?

1 like

De seiko 7t39

25 likes

29 likes

Haha, wel een paar ja… maar deze is 22mm… Alles wat ik heb is 20mm en kleiner.

2 likes

De rechter is vintage :sweat_smile:

18 likes