Ik heb wel wat 22 mm in voorraad. Heb ik zelden nodig, wel vaak 16 en 18 mm. Misschien kunnen we wat ruilen.
Had dit bandje liggen, 17mm. Vind het wel mooi, en kon dezelfde gesp gebruiken.
Het witte stiksel matcht wel met de witte wijzers en cijfers.
Gefeliciteerd met deze geweldige NA ![]()
Dank je Dave ![]()
Schoon apparaat ![]()
Valt mee hoor, Jacob Jensen gaat ook al 'n tijdje mee en die hoort imho ook in verzamelingen met de meestal super sobere - Deense - uitstraling ![]()
Ik heb trouwens nog ergens een vintage Viking - lijkt me ook typisch een Deen ![]()
Dank je Don
Nou… Jacob Jensen mag dan een Deense ontwerper zijn, maar het merk is òf Duits òf Nederlands, als ik Mikrolisk zou volgen.
En een ècht vintage Jensen (vóór jaren 70) moet ik nog tegenkomen.
Viking is volgens mij (voornamelijk) Zwitsers, met één merkregistratie in Zweden, dus niet Deens.
Ik heb een Viking, zij het verborgen, het staat namelijk niet op de plaat, want dat heeft een of andere onverlaat er af gepoetst. Het staat wèl heel pront op de caseback en ik ga er van uit dat die origineel is.
Het uurwerk is overigens een Cortebert, en dat merk voerde inderdaad ook Viking als (sub)label.
Hieronder mijn Viking Bullseye uit 1950 met Cortebert Kaliber 677 uurwerk.
Is gewoon met de iPhone, 2x zoom
Leuke Viking! En bedankt voor het rechtzetten - was nooit bij me opgekomen dat Jensen een Duitse fabrikant is…
Maar vintage durf ik het toch te noemen - de eerste twee kwamen uit in 1985. En ze werden in elk geval destijds in samenwerking met een Deense fabrikant (net als zijn designs voor B&O) uitgebracht
-
“… In 1985, Timothy Jacob Jensen designed two wristwatches in collaboration with the Danish watch manufacturer Max René.”
-
Tegenwoordig wordt Jacob Jensen overigens vertegenwoordigd én geproduceerd door Weisz Group - ook bekend van o.a. Danish Design (1988) en al ruim 60 jaar een Nederlandse firma, en al jaren zeer actief in horloges en sieraden.
Tja dus toch ook maar zelf even ingedoken
Dat wist ik dan weer niet.
Leuk hè, van die leermomentjes.