Welke vintage draag je vandaag? Deel XXX

23 likes

De week gestart met een PARA Klasse, weekend inzetten met eentje uit dezelfde Stal :face_with_monocle:

…ook met een roestvrije kast

20 likes

17818901742024861808758862782144

Vanavond en het weekend deze.

17 likes

Hier ook een Para … maar dan een Neptun in een monocase.

16 likes

Supercool! :ok_hand:

1 like

22 likes

Zeker en dank :blush:

1 like

1940 a 1950 …pas gekregen :smile:

23 likes

20 likes

Zo dacht ik er ook over vandaag. Contact met water… sproeiwater in mijn geval. Voor de Bonsai boompjes. En zweetwater in het horloge. Gaan we niet doen.
Dus ff geen horloge om bij het werken in de tuin.Pfffff,

Het glaasje smelt?
Serieus: zo’n metalen horloge kan denk ik heel heet worden. Vervorming van kleine onderdelen lijkt mij een reëel risico. Maar bijvoorbeeld ook: de steentjes van het anker zitten bij een vintage horloge vaak verlijmd / gefixeerd met schellak. Als je schellak verwarmd of verhit, wordt het zacht en vallen de steentjes er uit of verschuiven ze naar een verkeerde locatie. Ik heb hier geen praktijkervaring mee, maar ik zou het gewoon niet doen…

5 likes

Donderdagavond moest ik een beslagen vintage snel op de werkbank demonteren en drogen omdat ik impulsief zeiknat onkruid ging lostrekken. Een halve kliko vol.

4 likes

:sunglasses:

Geniet jullie weekend hf-ers :four_leaf_clover:

20 likes

19 likes

Een stijlvolle zwarte :hot_face:

24 likes

25 likes

Gerestaureerde Seiko voor een collega. Één probleempje zit er nog in, nog nooit gezien: bij het snelverzetten van de datum gaat hij niet verder dan de 8, het tandje van de datumring daar is beschadigd. Op een foto lijken alle tandjes wel wat beschadigd. Die datumring moet dus nog vervangen worden.

24 likes

Goedemiddag,

Let vooral op de 6 nepschroeven:

En zo zag het er uit bij ontvangst (helemaal rechts):

Prettig weekend.

:ukraine:

19 likes

Zoonlief droeg deze vandaag, maar is nu over op zijn Casio F-91W ivm boottocht met kans op natte zwembroek.

GADA voor mij

20 likes

De Ardath Denis Diver

22 likes

Goedemiddag HF’ers

Phenix Chronostop

24 likes