1995
Hoe groot is deze? Hij lijkt best wel fors.
Deze verdient ook wat wrist time. Dit model is op de markt gekomen in de eerste helft 1960. Waar van deze uitvoering pas in 1967.
Er zijn ongeveer 4 type wijzerplaten die je kan tegenkomen. Waarvan de zilver versie de ultieme stealth horloge was uit die tijd. Geen lume geen dikke wijzers, maar wel de dikke stevige kast en extra zware glas. Nogsteeds een diepte rating van 150m. En dat was voor die tijd echt het summum.
Hij ligt lekker dik op de pols.
35 mm excl. krn
Een bijzonder horloge. Het is Vaderdag én we vieren dat we een jaar geleden in het huwelijksbootje stapten. Mijn trouwhorloge volgt later vandaag, maar ik moest de dag gewoon beginnen met de Dual Time van mijn vader, zijn GADA in de jaren tachtig - een vet horloge dat ik een jaar geleden zelf weer aan de praat heb gekregen.
Hij overleed in 2010 en het horloge was al lang daarvoor stilgevallen. Niemand die het voor hem of later voor mij kon repareren, dus ik ben ontzettend dankbaar dat ik het uiteindelijk zelf weer tot leven heb kunnen brengen. Niet makkelijk, nooit opgegeven - wel bijna 5x - tóch gelukt!
Mooie…en gelukkig Dans Son Jus D’origine gebleven ![]()
Ja, ik heb de kast en het glaasje wel toonbaar gemaakt, maar alle krassen zijn nog aanwezig, zij 't minder storend. Dit was echt zijn daily: from beach to boardroom (& bar).