Er is een draadje in het reguliere forum, maar kon hem in het vintage deel niet vinden.
Wij zijn in Polen op vakantie en heb 1x in Krakau in een winkeltje met enkel vintage horloges staan kwijlen. Helaas te laat ontdekt en waren onderweg terug naar de parkeerplaats omdat we terug naar de camping moesten. Geen tijd om rustig op mijn gemak te kijken.
Vandaag in het stadje vlakbij de camping een uurwerkmaker ontdekt en naar binnen gegaan. Veel nieuwe horloges, veel oude klokken, maar ook een paar vintages horloges (schat een 20 stuks).
Heb gevraagd of ik een Longines mocht bekijken. Ding trok zo allemachtig aan me. Kon qua formaat bijna een jumbo zijn. Kast zal zeker minimaal 38 mm zijn geweest. Bleek te gaan om eentje uit oktober van 1941.
Even dacht ik een mooi vakantie aandenken te hebben gevonden. Totdat ik de prijs hoorde
De beste man vroeg er 5000 zloty voor wat omgerekend zo’n 1175 euro is.
Nog gezellig staan te kletsen en een rondleiding door de werkplaats/het atelier gehad. Was leuk, maar heb het horloge uiteindelijk toch maar laten liggen. Later werd ik er door @basvg op geattendeerd dat er twee verschillende lugs op zitten (vast en springbar). Tja, soms maakt liefde blind. Denk dat als hij de helft had gekost ik hem had gekocht.
Leuk horloge, stevig geprijsd Dat extract of the archives papiertje moet je niet zien als een bewijs van authenticiteit. Tot voor kort kon je dit gratis opvragen bij Longines. Als er aan hand van een referentie en serienummer iets terug te vinden was, dan kreeg je dit certificaat gratis opgestuurd. Helaas is het niet meer gratis
Dat zal inderdaad kunnen kloppen. Hij haalde het certificaat uit een enveloppe vandaan. Was dus toegestuurd.
Vorige week dus in Krakau ergens naar binnen geweest waar ik te weinig tijd had. Was erg jammer want daar hadden ze leuke horloges voor, wat achteraf bleek, leuke prijzen.
Zo zeldzaam zijn die Doxas niet, gelukkig. Ik zou ook lichte twijfel hebben over de wijzerplaat - de kleur van de kleine seconde track. En hoogstwaarschijnlijk relume, maar wel heel netjes gedaan dan. Maar kan aan de foto liggen
Het waren zo maar een paar in het wilde weg geschoten plaatsen. Door een etalageruit heen waar ook nog eens de zon op scheen.
De dame in de winkel vertelde dat een deel van haar zelf was en een groter deel van andere horlogemakers was die ze in consignatie had. Midden in het centrum aan het oude plein. Mooie plek.