Welke Vintage JLC is aan te raden?

Goedenavond,

Koop nog wel met regelmaat wat vintage horloges en wilde graag eens wat van JLC halen. Kan alleen maar weinig vinden, de meeste zijn ook nog eens erg duur. Opzich geen probleem natuurlijk, als het maar mooi is.

Wie heeft er tips voor een mooie vintage JLC automaat?

Hoe vintage wil je gaan :sweat_smile:

Ik meen dat Rocks & Clocks in Den Haag nog wel eens leuke vintage JLC modellen heeft voor een leuke prijs.

https://www.rocksandclocks.com/watches

2 likes

@vinwat is volgens mijn geheugen kenner (en hersteller) van vintage JLC’s. Misschien heeft hij tips?

1 like

Dat stukje mis ik even als ik op de site kijk :face_with_monocle: Speedy 2010 voor 4350. Koekoek.

4 likes

Maar ook genoeg 18k JLC horloges voor beneden de 2k.

Beetje onderhandelen is ook altijd mogelijk hè…

Mooi spul inderdaad maar eens met wat de rest zegt, nogal aan de prijs. Geeft niets voor oriëntatie natuurlijk.

Dit spreekt me enorm aan: https://www.rocksandclocks.com/product/2224-jaeger-lecoultre-master-control-reserve-de-marche-cal-jlc-891-447-ref-140-8-93.html

Wel benieuwd hoe groot zo’n horloge is. Probleem bij mij is vaak dat een horloge kleiner dan 34mm echt te klein is op mijn pols.

1 like

Sla de foto op, plaats een zoekertje hier op het forum en het aanbod komt zo jou kant op!

En met 37mm heel goed te dragen!

In DE nog als full set beneden de 4k.

1 like

Haha, rustig. Oriënteren moet even duren, dan is de aanschaf dubbel zo leuk.

1 like

Meest spraakmakend is toch de Lecoultre Memovox :star_struck: :boom: :+1:
Groeten Iwan :motorcycle:

6 likes

@vinwat heeft op de rikketik altijd een aantal JLC’s te koop.
Wellicht heeft hij net iets voor jouw smaak en budget

2 likes

Voordelige optie ook. Een tweedehands Speedy duurder dan nieuw grijs :rofl:

1 like

Memovox Speedbeat! :smiling_face_with_three_hearts:


Bron: AVW

10 likes

Die speedy snap ik ook niet nee.

Maar wou alleen helpen met JLC :frowning:

1 like

No worries, verbaasde me alleen over die Speedy :grimacing:

Ah je was me voor :sweat_smile:

1 like

De Memovox met Kal. 825 geĂŻntroduceerd in 1959 is een hamer automaat en functioneert met 18000 beats p/u

De opvolgende Memovox heeft een Kal. 916 met een volledig ronddraaiende rotor kwam uit in 1969 en functioneert met 28800 beats p/u. Dit kaliber heeft het voordeel dat de datum een quick setting is, d.w.z. de datum kan handmatig worden versteld door de wijzers tussen de uren 11.00 en 12.00 naar voren en naar achteren te bewegen. Dit kaliber wordt ook wel eens speed beat genoemd.

3 likes

Maar het is geen vintage

1 like

De Memovox die je hier laat zien komt uit mijn collectie.

1 like

Qua vintage ben ik nu uitgekomen bij een Jaeger le Coultre Club. Die zijn nog wel redelijk betaalbaar zag ik. Ook op eBay zie je eigenlijk vrij weinig vintage JLC onder de 2000 euro.

Die Club modellen hebben goedkope AS uurwerkjes erin zitten als ik me niet vergis, dan zou ik er niet meer dan een paar honderd voor over hebben :slight_smile: