Ik heb een beetje jouw dilemma, heb al een Speedmaster pro en de blauw SMPc. Ik ben nadrukkelijk op zoek naar een derde knaller. Deze Oyster Perpetual staat ook bij mij op de lijst. Ik zou het in jouw geval dus een makkelijke keus vinden: optie drie!
Maar als je je AT gaat upgraden en jouw chronograaf dus in de markt komt te staan zou het voor mij wel weer eens anders kunnen worden…
Rolex!
Zelf heb ik een PO 42mm, daar mag van mij de Speedmaster pro en 114300 Dark Rhodium nog bij en dan ben ik klaar.
Ik heb een zichtbodem op de PO, maar mijn pols heeft geen ogen. Jammer.
De zichtbodem is alleen zichtbaar als m’n horloge op z’n dial op het nachtkastje ligt, maar dan is het donker.
Ik schrok toch even toen ik de prijs van die 231.90.39.21.04.001 opzocht. Wat mij betret is dat zelfs een downgrade. Niet doen dus Eigenlijk vind je collectie wel heel erg mooi zoals die nu is maar daar schiet je natuurlijk niks mee op.
Ik vind beide vervangers (veel) mooier dan de te vervangen horloges. Esthetisch in mijn ogen geen downgrades maar upgrades, ik zou het een goede zet vinden. De skeleton wijzers van de SMP zijn niet voor mij, dus los van financien prefereer ik een PO. Voor de AT zou ik voor een blauwe plaat gaan. De puurheid van de 3 wijzerversie mist de chrono, en je hebt al een Speedy. De OP is een prachtige uitbreiding. Lekker doen!
De volgende randvoorwaarden besparen je pecunia, en vind ik zelf om een aantal redenen misschien wel aantrekkelijker ook nog:
Ik zou vanwege de dikte van de nieuwere PO’s een 2500 prefereren, dus dat zou een stuk minder begrotelijk zijn. Je zit dan aan de 42mm als ik het goed heb, maar dunner. Ook de 2254 zou ik liever hebben, maar ook dan ga je naar 42. (Of mid size maar dat is voor een duiker wel erg klein)
Van de AT zou ik net zo lief een 2500 variant bezitten.
Het rekenwerk moet je zelf doen maar volgens mij ben je zo al wat conservatiever met je budget aan het omgaan.
Ik weet niet of je open staat voor vintage, maar ik vind een oude OP erg fraai. Altijd te “upgraden” naar iets moderns, al zou ik dat misschien niet eens “hoeven”. Als een vintage in mooie staat is, goed onderhouden is en mooi loopt, ook nog afgeperst en waterdicht is… geweldig:
En zo misschien nog verstandiger met je budget omgegaan, mocht dat passend zijn.
Plavuizen leggen zou ik doen met een FW91 van 2 tientjes. Anders komen er krassen op de G shock.
Als het geld echt in je broekzak brandt: 114300 halen first thing.
De keuze voor iets kleiner te gaan is zeer goed in mijn ogen , ±40MM is de sweetspot.
Een heel terecht punt! , ik heb de 39,5MM PO in het zwart gekocht.
Lang getwijfeld over blauw maar ik ben zooo blij dat ik voor zwart ben gegaan pfeww.
@GMTplus1 sloeg de spijker op zijn bolleke , P.O (zwart!!) + Rolex O.P en voila , go with the banana.
@cliogek : je kan gerust een keer de P.O 39,5MM komen passen bij mij als je wilt!
Mocht je aanbellen met 4300Eurie in de pocket , dan bestaat de kans dat hij met je mee mag.
( ik heb weer eens iets gevonden online… )
en “de schitterende blauwe Omega SPM-c 212.30.41.20.03.001”
en koop de Rolex 114300 erbij. Dat is wat je uiteindelijk wil…toch? Overigens, zo’n beetje de mooiste Rollie momenteel want geen datumpukkel en geen Mercedes wijzer…
Gelukkig opper je niet weer een Monaco in huis te halen…
Bedankt voor alle reacties.
Het begint steeds meer de dagen en ik neig steeds meer naar de Rolex als toevoeging en daarna even de rust bewaren en genieten van al dat moois.
Dan koop ik wel een keer een verstelbare sluiting voor mijn Seamaster.
De AT upgrade gaat het zeker niet worden. Teveel prijsverschil en niet echt mooier dan de chronograaf. Ondanks het iets grotere formaat vind ik deze echt heel mooi en je ziet ze zelden in het wit/blauw.
Wanneer het zover is? Hopelijk gaat het dit jaar nog lukken.