Welke wordt het? Een "duivels" dilemma!

PLEH!
Je kent het wel. Je hebt de horloges in je bezit die je al lang wilde hebben en waarvoor je alles op alles hebt gezet om het mogelijk te maken.
Eigenlijk zou je klaar moeten zijn en zou er een soort rust in je hoofd moeten ontstaan.
Maar het blijft een hobby dus je blijft ermee bezig. Leuk maar soms ook lastig bij het maken van (de juiste)keuzes.

Wat zouden jullie doen bij onderstaande 3 mogelijkheden naast o.a. de zwarte Speedmaster hesalite?
Nu besef ik dat het een luxe “probleem” is en ik weet dat ik die keuze uiteindelijk alleen zelf kan maken maar ik vind het leuk om jullie meningen te horen. Mogelijk wordt de keuze daardoor iets gemakkelijker omdat er lichtjes gaan branden die nog uit staan.
Het is voor mij(denk ik) een in verhouding grotere uitgave dan voor de gemiddelde Omega/Rolex bezitter. Maar ik betaal toch graag 2 tot 3 maandsalarissen voor een mooi horloge want happy are those, who have dreams and are willing to pay the price to see them come true!
Maar ik moet de keuzes wel zorgvuldig overwegen.

Op onderstaande foto zien jullie aan de linkerkant de horloges die ik heb en rechts die ik overweeg.
Nu twijfel ik tussen 3 dingen en dat zijn;

1. Upgrade. De schitterende witte Omega Aqua Terra 2512.30.00 chronograaf in 42,2 mm verkopen en flink bijleggen op de eveneens wit met blauwe Omega 231.90.39.21.04.001 in 39mm.
    Hier denk ik over wegens 4 punten. Het is voor mij een iets beter formaat, ik heb nog geen titanium in mijn collectie, ik heb geen doorkijk bodem meer in mijn collectie na de verkoop van mijn Monaco en ik vind het uurwerk erg mooi en de gelakte plaat is nog witter.

2. Upgrade. De schitterende blauwe Omega SPM-c 212.30.41.20.03.001 verkopen en flink bijleggen op de nieuwe Planet Ocean 215.30.40.20.03.001 in 39,5mm.
    Hier denk ik over vanwege twee 3 punten. Het is een nog robuuster horloge, ik heb dus geen doorkijk bodem meer en ik vind het uurwerk erg mooi.

https://myalbum.com/photo/8Akj73NvwO17/1k0.jpg

1. Horloge erbij. Dus de Omega AT chrono en SMP-c houden, iets langer sparen en onderstaande Rolex 114300 aan de collectie toevoegen.
    Ik twijfel eraan omdat ik de collectie niet uit de hand wil laten lopen. De collectie wordt dat groter, de draagtijd per horloge weer minder en het kiezen (welke gaat er vandaag om) wordt nog moeilijker.
    Maar ik vind het een gruwelijk mooi horloge en ik heb geen grijs en geen dresser in mijn collectie. Verder is het een mooie rustige Rolex waarbij bijna alles klopt. Ik zou alleen een verstelbare band een verbetering vinden.
    Met de 114300 in Dark Rhodium heb ik dan wit, zwart, blauw en grijs in de collectie.

Brand maar los en alvast bedankt voor alle reacties!
:+1:

7 likes

Rechtsonder Omega en de Rolex, klaar is kees

1 like

Hear, hear!

1 like

Eens met @GMTplus1, Omega (rechtsonder) en de Rolex!

1 like

Nou, dat viel mee hè, nog meer dilemma’'s? happy to help :upside_down_face:

3 likes

De rechter Planet Ocean is misschien wat robuuster qua uurwerk, maar het blijft een automaat. Weinig sprake van robuustheid. Ik zou er iig geen plavuizen mee gaan leggen. Het ontbreken van een zichtbodem vind ik ook jammer ivm het prachtig afgewerkte uurwerk.

Wbt de titanium Aqua Terra Omega: ik had een Tudor Pelagos en de krasvastheid viel me zwaar tegen. In no time zat die onder de haarkrasjes. Bij de Pelagos vond ik het niet heel storend, bij de AT zou ik dat erg vervelend vinden.

De Rolex: jammie :slight_smile: Zeker in deze kleurstelling.
Ook een mooie toevoeging aan je collectie en waarde vast(-er) dan de laatste letter van het Griekse alfabet.
Enne, een mooie Rollie Milgauss…?

1 like

:grinning:
Wat zou je eerder doen. De upgrade naar de PO of eerst de Rolex erbij?

Eerst de Rolex, die wil je graag, daarna ziet de wereld er vast weer anders uit

2 likes

Die Rolex er bij… Dan vervalt de Aqua terra upgrade, want anders heb je 2 dressers… En de duiker switch kan altijd nog :wink:

1 like

Dat is waar! Dan weer verder zien.

Met robuustheid doel ik iets meer nog op uiterlijk en waterdichtheid.

Die heb ik overwogen maar zeker op dit moment in een te hoge prijsklasse. En ik heb met de Speedmaster al een zwarte plaat en ik zoek zoveel mogelijk variatie.
Het wordt dus echt een keuze uit bovenstaande.

Maakt niet uit wat, als je de Rollie er maar bij doet! Ben bevooroordeeld want staat op mijn lijst. Zo mooi. :+1:

1 like

Ik zeg ook eerst de Rolex. laat je Omega’s nog even liggen je upgrades zijn in mijn ogen downgrades. Om dat je een doorkijk bodem wilt? Leuk maar bij kijken naar de klok zie je dat nooit. De wit met blauwe Omega 231.90.39.21.04.001 is maar wat saai vergeleken bij de Omega Aqua Terra . Okay dat Lume gedeelte maakt hem wel wat spannender, maar er valt zo weinig te zien in vergelijk.

Tja de Blauwe zijn beide schitterend. misschien op termijn de 2e er bij :smiling_imp: hier kun je toch niet kiezen…

just my 2 cents

1 like

die vind ik toch echt een stuk mooier dan de 231.90.39.21.04.001 . Imo heb je dan een downgrade ipv een upgrade!

Die Rolex is prachtig, een mooie dresser. Doen! En daarna sparen voor de upgrade van de blauwe Omega SPM-c 212.30.41.20.03.001 naar de nieuwe Planet Ocean 215.30.40.20.03.001. En de 2512.30.00 dus gewoon houden!

2 likes

Doe me een plezier met die nummers. :frowning:

4 likes

Als ik de keus zou hebben zou ik voor de Rolex gaan.
Prachtig horloge.
Succes met de keuze.

1 like

Het is vaker gezegd dus misschien zit er iets in; eerst de Rolex dan de Planet Ocean.

1 like

Wat vind ik die Rolex toch gruwelijk mooi. Dus ehhh, ja, die Rolex dus!

Heb nu 0 horloges maar zou graag Speedmaster + 114300 Dark Rhodium + SARX033 als ultieme collectie hebben. (nu dan…misschien denk ik er over 5 weken weer anders over). + Nog een Seiko SKX ofzo.

2 likes

Zeker de Rolex.
Enne je kunt nooit genieg horloges hebben. Alhoewel dat zeg ik voornamelijk tegen mezelf.

2 likes

De Rolex erbij. Ga je veel plezier van hebben!

1 like

Rolex erbij inderdaad.

1 like