De 1553 is al een hele tijd m’n vakantiebeater; plat, lekker op de motor, waterdicht, precies, comfortabel tijdens langere bergwandelingen én een mooie eyecatcher op ‘t terras !
Dit jaar probeerde ik enige concurrentie; de hfle-1545 en de CW Kingfisher quartz.
De concurrenten zijn mooi maar gaan het denkelijk toch afleggen tegen het, met saffierglas, opgewaardeerd oudje.
Ze hebben nog 2 weken om zich te bewijzen totdat ik op de motor richting Alpen stap…
Het oudje is wel een alleskunner. De squale staat je goed en zal het op het terras vast ook goed doen. Die op rechts - edit een CW zie ik- doet me persoonlijk niks, valt ook wel erg groot op je pols? Die zou voor mij als eerste afvallen.
Klassiek model, en je gaat er met uiterste moeite weer eentje vinden als je 'm weg doet. Die Kingfisher geloof ik zo wel, de 1545 is heel OK, maar niets van dat alles heeft het karakter van je ouwe trouwe Squale.
De middelste; met afstand. Kan/past ook op een enorme hoeveelheid verschillende banden dus lekker afwisselen en je hebt elke dag een ‘ander’ horloge om
De 1545 is natuurlijk preken voor eigen parochie. Maar die 1553 is de laatste tijd een zeer gewild model, heb ik de indruk. Die zou ik dan ook niet wegdoen, mede omwille van de positieve ervaringen die je er inmiddels mee hebt.
Voor het saffieren glaasje van de 1545 hoef je het ook niet te doen, want… De 1553 heeft het ook.
De CW doet mij niet veel, met name vanwege de bezel.