Welke zou jij kiezen voor een daily?

Voor dat geld zou ik de Ball Fireman Enterprise nemen. Supersterk, goed afgewerkt en met tritium. Ball loopt de kantjes er niet vanaf zoals andere merken soms doen.

12 likes

In deze prijsklasse zou ik Mido niet overslaan

En Eterna is ook een optie:

Irl erg mooie sunburst

Of qua draaggemak een citizen met super titanium? Nog geld over voor iets erbij…

In vind er anders geen Ball aan :rofl:

1 like

Ik zou die Ball pakken die hierboven wordt voorgesteld. Van de 3 voorgestelde normaal gesproken de Longines, maar die 2 cijfers zijn echt verschrikkelijk. Met die Ball heb je je simpele doch doeltreffende knaller, maar dan mooi uitgevoerd. En iets anders dan wat iedereen heeft.

Het zou voor mij tussen de Tissot Gentleman en de Seiko Sharp Edges gaan.

De Longines, met z’n oversized nummers, heb ik gewoon nooit mooi gevonden. De wijzers zijn te kort, de indices te lomp en de bezel is wel erg grof aanwezig zonder onderscheidend gepolijst te zijn. Bovendien is de VHP Quartz versie onderscheidender qua techniek, als het dan moet.

De Seiko en Tissot zijn aan elkaar gewaagd. Allebei mooi van maat, subtiel van ontwerp en met wijzers die een fatsoenlijke lengte hebben.

De heeft de Seiko duidelijkere Lume en een DiaShield-geharde kast, terwijl de Tissot een langere power reserve en een anti-magnetische balansveer heeft.

Aangezien anti-magnetisme en power reserve me minder boeien dan een kast die mooi blijft zou ik in dit geval zelf voor de Seiko kiezen. Ik zou de witte of blauwe nemen, overigens.

De Tissot zou ik kiezen wanneer die spec me beter aanstond.

Qua looks? Ach, de Seiko is wat eleganter, de Tissot wat sportiever. PCL vind ik zelf niet mooi, dus voor mij wint de Seiko qua bracelet, maar als je ze op leer drukt denk ik dat de Tissot bijzonder stoer gaat zijn.

Geen van twee zijn fout.

Voor rond 1000 ballen krijg je het gebruikelijke rijtje:

De Sinn 556 op leer, de Damasko DS30, de Archimede Outdoor Protect. Van die drie zou ik, als ik 'm alleen op staal zou willen dragen, de Archimede Outdoor Protect kiezen. De lugs zijn wat vreemd van vorm, maar het horloge is 200m WR, heeft goeie lume en een mooie maat. De kast is ook gehard, net als de Seiko.

Als je een robuuste pilot wilt hebben, mijn Yema FlyGraf is er ook op staal.

750 ballen, met 15% korting te krijgen tot 16 Feb, code 15JAN, als het goed is.

3 likes

Dit dus!

1 like

Kijk, dit is pas een antwoord :ok_hand:t2:.

1 like

Ik weet niet wat het budget is, maar ik vind de Aquterra’s altijd erg fraai. En dan met name de 38 mm in het blauw.

3 likes

Ik zou voor de Seiko gaan.

Ik zou voor de tissot gaan. Heb je de sarb033 al overwogen??

Best wel ja, zeker als je al wat Seiko’s hebt is dit wel een toffe toevoeging aan je collectie :thinking:. Behalve zijn datumvenster (liever zonder) niets op aan te merken

2 likes

Zoals al vaker geopperd : Sarx!!!

:heart_eyes:

Met sunburst

Tissot. Seiko vind ik een beetje als Toyota. Degelijk en zeer goede prijs/kwaliteit maar weinig “emotie”. Longines is saai en met de crownguard slaan ze de plank mis

Ah, dat heb ik dan weer met modern Tissot :stuck_out_tongue:

2 likes

:cowboy_hat_face: :sunglasses:

Heb slechte verhalen over dit merk gehoord. Hoog Chinese meuk gehalte…

Dit soort horloges zie je op de front page als ik aliexpress open :joy:

1 like

Dat zou zo maar kunnen.

Vandaar ook de " :cowboy_hat_face: & :sunglasses:"

Ik zelf zat meer te hopen op “the return of The IngersollTrol” , maar dat is van voor jullie tijd. :sunglasses:

2 likes