Welke zouden jullie nemen?

Vooralsnog dit jaar wat meevallertjes gehad. Ik heb 2 mooie horloges gezien. 1 exemplaar hiervan wil ik wellicht aanschaffen.

Welke zouden jullie nemen?

Hamilton jazz master open heart
http://www.chrono24.nl/nlmilton/jazzmaster-open-heart--id1943718.htm?id=1943718&picnum=2&tab=details

Maurice lacroix pontos rectangulaire
http://www.chrono24.nl/mauricelacroix/pontos-rectangulaire--id1581685.htm?SEARCHSTATS_BRAND_ID=&SEARCHSTATS_MATERIAL_ID=&SEARCH_REGION_ID=&STARTSEARCH=Zoeken&braceletMaterial=&caseMaterials=&countryIds=NL&dosearch=true&manufacturerIds=163&maxAgeInDays=&movementTypes=1&picnum=6&priceFrom=700&priceTo=777&query=&searchexplain=false&sortorder=0&tab=details&urlSubpath=%2Fsearch%2Findex.htm&watchTypeId=U

Persoonlijk zou ik, als ik uit deze twee zou moeten/mogen kiezen, zeker voor de Maurice Lacroix gaan. Ik vind de Hamilton te druk. Mooi gemaakt, maar ik zou er snel op uitgekeken zijn.
Succes met de keuze en we zien graag foto’s van de uiteindelijke keuze!

Het merk ML doet me helemaal niets. Die zou ik zelf dus sowieso laten voor wat ie is. Deze Hamilton is niet echt mijn smaak, maar wel mijn keus als het tussen deze twee gaat.

Das lastig , smaken verschillen , maar vind de Hamelton t mooist ( op t roze goudkleurtje na ) zit eta uurwerk in , dus daar zit je altijd goed. S6 met kiezen :)-D

Bert1 Schreef:

Het merk ML doet me helemaal niets. Die zou ik
zelf dus sowieso laten voor wat ie is. Deze
Hamilton is niet echt mijn smaak, maar wel mijn
keus als het tussen deze twee gaat.

Mijn beste,

Ja, zo zie ik het ook!!

Wellicht zijn er nog technische verschillen, die alsnog de doorslag kunnen geven?

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Beide prima klokjes, maar ik vind deze Hamilton wat te druk. Liever met alleen een open achterkant, dus ik zou voor de ML gaan.

Beide horloges zijn m.i. niet met elkaar te vergelijken. Ik zie vierkant en rond, goudkleurig en staal, opengewerkte plaat en een dichte plaat. Ga eens terug naar de start, en ga eens na wat je daadwerkelijk mooi vindt.

ticothijs82 Schreef:

Beide horloges zijn m.i. niet met elkaar te
vergelijken. Ik zie vierkant en rond, goudkleurig
en staal, opengewerkte plaat en een dichte plaat.
Ga eens terug naar de start, en ga eens na wat je
daadwerkelijk mooi vindt.

Heel goed punt en helemaal mee eens.

Succes met je keuze!

Ik begrijp het punt.

De afweging die ik nu heb gemaakt is de
volgende:

Een wat netter horloge. Redelijk klassiek (in mijn ogen dan).
Een automaat. Swiss made.

Achterkant open. Voorkant open mag maar hoeft niet.
Lederen bandje.
In de prijsklasse 500 tot 800 euro.

Rond of vierkant maakt voor mij vooralsnog niet uit.

Als mensen nog een leuke suggestie hebben?

Kijk eens bij Frederique Constant, Louis Erard of Epos

Zoiets dan?
http://www.horlogeforum.nl/read.php?15,577992

Dat is toevallig. Die zie ik net staan.

Deze zou mijn voorkeur boven de twee eerder genoemde.
Zoiets als een Hamilton Jazzmaster Auto Chrono of een Railroad Petite Seconde
http://hamiltonwatch.com/en/gents/american-classic/timeless-classic/railroad-petite-seconde/H40615735

Zijn nieuw wel net boven budget, wellicht tweedehands.

Ik zou de Hamilton nemen. Mooi horloge met een niet alledaagse bewerking (opengewerkte wijzerplaat).

Echter, ik zou geen goudkleurige nemen maar goed, Van Baal (met Peter van Baal ook nog eens een symphatieke verkoper) heeft specifiek deze in de aanbieding begrijp ik.

Succes met de keuze!

Grt. Marco

Ik zou de ML nemen. De Pontos lijn is mooi afgewerkt en ze gebruiken degelijke uurwerken.

Ben een Hamilton fan maar vind de gold plating te riskant.
Je mag er niet aan denken, maar er komen krasjes op je klokje, en deze zijn nu eenmaal makkelijker te behandelen op een stalen, gepolijste kast dan op een vergulde kast. De plating gaat er onherroeplijk af als je begint te “ontkrassen”, of het levert je kleurverschil op.

Als de Hammy enkel staal was zou ik moeite hebben met kiezen.

Nu ga ik voor de Pontos.

P.S.
Effe terug lezend valt het kwartje. Je hebt de Pontos al!
Je wilde héééééél even mijn FC kopen.