Welke?

Ik heb een dilemma: deze Raymond Weil, een aanbieding bij een juwelier in de buurt voor 50% van de originele prijs (verbouwingsopruiming) of wachten op de nog in de verkoop te komen Tissot, die ik nog niet in het echt gezien heb. (ongeveer 330 euri)


foto: via website Raymond Weil

Foto via watch of today.

Wat zouden jullie doen? Beide vindt ik prachtige horloges.

Groet
Herman

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

In dit geval, de Tissot.

ik vind de Raymond weil veel strakker en mooier vorm gegeven …
de dag aanduiding op 12uur staat mooi centraal, de grote datum mooi in op 6 uur zodat het geheel mooi in balans is.
bij tissot oogt het geheel wat druk en vind ik de datum wel aardig gedaan, maand en dag veels te rommelig …

succes :wink: (tu)

Als ik moest kiezen werd het de Tissot. Ben totaal geen liefhebber van RW.

Bert1 Schreef:

Als ik moest kiezen werd het de Tissot. Ben totaal
geen liefhebber van RW.

wat is er mis met RW opzich ? , ik heb er ook niks mee …maar ook niet tegen :wink: en wel benieuwd :slight_smile:

RW, ik vind de Tissot rommelig.

Raymond Weil. Straks vormgegeven. Wel jammer van de romeinse cijfer maar je kunt niet alles hebben. Het relief op de Tissot is ook erg mooi. een beetje a la le locle. Helaas is de tissot te druk. alleen de seconde was perfect geweest!

Ondanks mijn zwak voor Tissot, toch 100% de Raymond Weil.

Meer “volwassen” en meer bijzonder. Mooie geblauwde wijzers ( neem ik aan ).
Hoger in “rangorde” ( voor wat het waard is ).

Er komt toch nog een nieuwe Tissot ? Soortemet van “vlaggenschip” ? Ben de naam kwijt…

Ik heb ook meer met Tissot.
Aangezien ik hem niet zelf hoef te dragen,de Raymond Weil.
Veel mooier, stijl á la Cartier. Erg strak!
Je moet er echter van houden, de Tissot is veel neutraler, en zo als een aantal mensen opmerkt, een beetje rommelig.
Succes met je keuze.

Mijn beste,

Ik zou voor de ‘Tissot’ gaan.
Het model spreekt mij meer aan.
Doch ook de toegevoegde waarde die het merk Tissot, voor mij heeft.
Raymond Weil maakt mooie horloges, doch het merk an sich, zegt (in mijn beleving) zo weinig!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

De Raymond Weil omdat ie zo strak is. Het gebeurt trouwens niet vaak dat een Raymond Weil mij kan bekoren. Bovendien tijdloos en bijzonder goed afleesbaar.

Geloof niet dat er wat mis is met RW, ik zou ik zelf alleen niet voor het merk kiezen. Puur gevoelsmatig. Bovendien vind ik in dit geval de Tissot ook nog mooier.

De Hamilton :+

Tot mijn eigen verrassing zeg ik in dit geval: de RW. Maar eigenlijk zou ik zeggen: zoek een mooie Le Locle. :wink:

Zonder twijfel de RW, een stuk cleaner dan de Tissot. Wat zijn trouwens de afmetingen van de 2 horloges?

Eric

Ik moet ook niet twijfelen, maar kies voor de Tissot. Ik zit trouwens ook vol ongeduld te wachten om deze Tissot in het echt te kunnen bewonderen. Hij moet normaal gezien in september in de winkels liggen.

Absoluut de RW! Veel mooiere design. Vooral die symmetrie maakt het tot een schoonheid. Sinds ik ontdekte dat mijn oude Tissot ‘Navigator’ twee plastic tandwieltjes had waarvan bij de ene een tandje was afgebroken, daalde mijn respect ervoor, wat mijn huidige keus natuurlijk beïnvloedt…

Als je op het ontwerp alleen af gaat zou ik kiezen voor de RW.
Dit is gewoonweg heel erg mooi gedaan.

Het hangt er denk ik ook een beetje vanaf of je het horloge louter koopt omdat je een mooi horloge wilt hebben om vaak te dragen of dat je een verzameling hebt die je wilt aanvullen. In het laatste geval zou je consessies kunnen doen t.a.v. het uiterlijk, omdat het bijvoorbeeld een merk horloge is met een enorme geschiedenis, reputatie, techniek, etc. Gaat het je om het eerste dan zou ik het hele ‘merkengedoe’ loslaten en puur gaan voor het horloge dat je qua uiterlijk het mooiste vindt. Ik snap echter dat dat soms hééééél erg lastig is (ik spreek uit ervaring). Quq ‘merkreputatie’ kun je aan de reacties wel lezen dat Tissot het voordeel krijgt boven de RW. Als ik echter puur op het uiterlijk een keuze zou moeten maken zou ik voor de RW gaan. Mooi design, mooie kleur wijzers, maar wel alles mooi in verhouding.

Succes met je keuze! Laat je wel even weten wat het geworden is?!