Wenger Commando: kras en band?

Ik heb niet echt geluk met het aankopen van gebruikte horloges, moet er duidelijk nog even in komen. Of een betere bron gebruiken om mijn aanschaf te doen (HF :flushed: ).

Anyway: ik heb sinds vandaag een Wenger Commando in huis. Een mooie uitbreiding van mijn bescheiden collectie. Hij zou in nieuwstaat zijn en ik ging er vanuit dat het een zwarte versie was. In praktijk is hij wel in prima staat, maar helaas zit er wel een krasje van 2mm op het glas, redelijk in het zicht. Bummer


En is hij niet zwart, maar een groengrijze kleur (link naar productpagina waar het wel groener lijkt dan dat het is ). Bummer 2. Maar toch niet heel lelijk. De band is echter niet erg comfortabel


2 vragen zijn er van mijn kant:

  1. Het glas is “Sapphire coated crystal”. Waarmee maak ik de grootste kans om het krasje weg te krijgen? (zie foto hieronder)

  2. Ik zit zelf aan een anthraciet of zwarte Nato als band te denken, iemand nog een andere betere suggestie (wetende dat groen niet mijn favoriete kleur is)



Ik vind groengrijs mooier dan zwart.

Maar saffier gecoat
 dat is mij nog nooit gelukt om daar een kras uit te poetsen.
Bovendien poets je allereerst de coating er af dat is ook jammer.

Dus je kan beter wennen aan het krasje of een ander glaasje kopen.

Nieuwstraat en dan een kras? Ik zou eerst eens met de verkoper praten. Ik begrijp dat deze ook op HF zit? We lezen het graag in de sectie “ervaringen met”.

[quote=“vouwfietser, post:2, topic:51805”]
Ik vind groengrijs mooier dan zwart.
[/quote]qua horloge of band?

[quote=“vouwfietser, post:2, topic:51805”]
Dus je kan beter wennen aan het krasje of een ander glaasje kopen.
[/quote]Glaasje is het qua waarde niet waard denk ik, dus als er geen magische oplossing komt, zal ik er aan moeten wennen. Gaat wel lukken; 't is niet heel groot, maar wel jammer

[quote=“Jasper01, post:3, topic:51805, full:true”]
Nieuwstraat en dan een kras? Ik zou eerst eens met de verkoper praten. Ik begrijp dat deze ook op HF zit? We lezen het graag in de sectie “ervaringen met”.
[/quote]Verkoper is niet via HF en geeft aan dat hij het echt niet heeft gezien. Minder liefhebber en precies dan “wij”. Leermomentje voor mezelf, beter naar vragen en liefst ophalen en niet verzenden. Dus.

Nieuwstaat betekent zonder visuele dan wel verborgen gebreken. De omschrijving had moeten zijn: nieuwstaat behoudens kras op glas.
De verkoper had moeten begrijpen dat je niet op een gekrast horloge zat te wachten. De koper die op “nieuwstaat” in gaat mag “nieuwstaat” verwachten. Al met al is de “dwaling” aan jouw zijde door de verkoper ingeroepen. Verkoper is gehouden gebrek te herstellen of horloge terug te nemen. (uiteraard na terugbetaling van verkoopsom + verzendkosten).
Niet aan gaan poetsen levert mogelijk aan jou verwijtbare gebreken.
Geef verkoper wel even tijd gebrek te herstellen alvorens betrokkene publiekelijk te nagelen.
Indien verkoper zich niet inschikkelijk gedraagt horen wij dat graag.
Succes!

Kul. Er is geen wettelijke definitie voor nieuwstaat. Iets wat je tweedehands koopt van een particulier, kan ook logischerwijze niet meer in nieuwsstaat zijn, dat is een contradictio. De een is oplettender dan de ander. Tenzij je kunt bewijzen dat het kwaadwil was (onmogelijk), heb je gewoon pech.
Als jij mij zou proberen “publiekelijk te nagelen”, zou ik een aangifte doen wegens smaad. De TS ziet het als een leermoment, ik ook.

Heb contact met de verkoper gehad eerder vandaag en als ik het had gewild had ik denk ik de verkoop wel terug kunnen draaien, maar heb besloten dat niet te doen. De reparatie is moeilijk te quantificeren en waarschijnlijk ook via de officele kanalen duurder dan de waarde van het horloge.
Heb dus besloten mijn verlies te nemen, het is tenslotte ook weer geen heul duur horloge.

Vandaar dat ik nu wilde checken of er nog andere manieren zijn om van het krasje af te komen, anders ga ik de gewenningsprocedure in :neutral_face: :grinning:

Dus het verkoopdeel is wat mij betreft afgesloten, op naar verbetering en gebruik!

Er is polijstmiddel voor glas, echter moet je dan wel de coating eerst verwijderen. Volgens mij kan dit met aceton.

Is echter een hoop gedoe zonder garantie. Wellicht kan de verkoper je iets tegemoet komen?

Gave klok!

Prima. Als je inderdaad besluit om hem te houden kun je vervolgens werkelijk alle kanten op met je band. Het horloge is zelf heel degelijk antraciet, dus feitelijk kun je iedere kleurencombi maken die je wilt volgens mij. Wel zo netjes als je er een zwarte of antraciet gesp bij kunt krijgen, maar dat moet bij nato’s wel kunnen lukken denk ik.

Hey Mike,

Er zullen wel meer krasjes op komen.
Het horloge heeft een groot glas en heeft geen
opstaande bezel-rand.
Het is een army-look klok dus die wordt vanzelf wel ruig.
De band die erbij zit vind ik best OK.
Misschien kun je met een tornmesje het logo eraf peuteren.

Ruime keuze in nato/zulu banden ( met PVD hardware ) is er bij:

www.horlogebanden.com

Succes!

Grt.

Gelijk heb je
maar toch :wink:

De huidige band is totaal niet comfortabel en de kleur staat me niet aan. Dus het heeft niet heel veel met alleen het logo te maken. Denk dat een anthraciet nato/zulu met idd donker ‘beslag’ (ah, dat is PVD) het mooist zal zijn. Al valt zwart ook vaak net wat lichter uit dan echt zwart.
Ga eens op speurjacht


Ah, OK, verkeerd begrepen. Blijft lullig voor jou.

Als taalamateur zou ik zeggen: nieuwstaat = de staat waarin het verkeerde toen hij nieuw was

Er zat vast geen kras op toen hij nieuw was.

Of is dat te simpel geredeneerd? :wink:

‘Op het verkeerde been’ zou ik hoe dan ook wel aandurven als ik iets als ‘nieuwstaat’ zou kopen en er zou zo’n kras op zitten.

Aangifte van smaad wegens een slechte referentie op een horlogeforum, ik denk dat oom agent eerst even zijn alcohol testertje tevoorschijn haalt als je daar je mee op het hoofdbureau meldt

Ik heb verschillende horloges nieuw gekocht, waar ik niet happy was met details van de afwerking of afregeling.
Allemaal keurig opgelost, dat wel. Ze waren dus in nieuwstaat, maar niet naar tevredenheid. Kan ook voorbeelden met mijn auto’s verzinnen. Dus zo simpel is het niet :smile:

2 likes

‘Nieuw’ is een product in een ongeopende en/of onaangeroerde originele fabrieksverpakking.

Grt.

Wordt nog lastig dan om een nieuwe auto te kopen. :wink:

1 like

Nou


We talk watches here :smile:

Grt

1 like

Your are right. :sunglasses:

1 like

Na een dagje dragen valt het krasje al minder op, dat gaat de goede kant op. Het huidige bandje is echt niet fijn, de volgende nato-strap is onderweg:

Er komt wellicht later nog wat uitbreiding met andere motieven (de James Bond -grijs-zwarte of toch ook een army-green), maar eerst maar eens zien hoe dit gaat


:+1:

Grt.