Wennen aan een datumloep?

Agreed.

1 like

Loepje is echt lelijk. Ander glas erin en klaar :slight_smile:

1 like

Ik dacht eerst “niks voor mij” maar nu ik een Explorer met loepje heb, vind ik het ideaal en zou het wel op elk horloge willen hebben.
Zeker voor de mensen van boven de 40 erg handig.
:eyeglasses:

En het hoort er nu eenmaal bij. Het is een stukje Rolex.

1 like

Ik vind dat gedoe over de datumloep van Rolex altijd een beetje hetzelfde als: “die Mercedes is schitterend, alleen van mij hadden ze die lelijke ster niet in de grille hoeven doen”. Of “spaghetti Bolognese is lekker maar van mij mag het gehakt eruit”. Of “volgend jaar weer een strandvakantie maar ditkeer liever geen zand” :joy::joy::joy:

Sommige dingen zijn nou eenmaal onlosmakelijk met elkaar verbonden.

7 likes

Zo’n bult kun je er toch uitbranden? Tenminste, dat zag ik eens voorbij komen ergens

Voila , end of story.
Loep vind ik ook erg lelijk , ik heb een DJ op het oog , mocht de koop er van komen , gelijk ander glaasje!

2 likes

Gevonden!

1 like

Rolex heeft zeker coating aan de binnenzijde

2 likes

Pcies
zo’n gezeur idd.
Wennen aan een datumloep :thinking:
Aan een veel te kleine latex onderbroek moet je wennen denk ik
niet aan een datumloep. Alsof je die nog ziet na een tijdje.

4 likes

Aan de ene kant snap ik dat je/jullie het gezeur vinden. Nu is het ook zo dat ik wel vind dat je een horloge erg mooi kunt vinden maar er iets kan zijn waardoor je hem minder mooi vindt. Nu heb ik bijvoorbeeld geen horloges met de datum op “5” uur. Nu is dat lastig te veranderen, maar dacht misschien is het een optie dat als ik de loep niet mooi vind, ik hem wel kan houden, ander glas erin en ervan kan genieten voor een voor mij prachtig horloge.

2 likes

Mijn iets te botte opmerking was niet zozeer naar jou gericht. Meer naar de lelijk, echt lelijk, spuuglelijk, etc uitspraken. Vaak gedaan door personen die geen Rolex hebben, gehad hebben of ĂŒberhaupt ooit een Rolex irl gezien hebben dus geen goed advies kunnen geven :thinking:
Loep kun je idd wat minder vinden maar het went vanzelf en hoort er gewoon bij. En zoals je aangeeft, kun je deze eventueel laten vervangen
maar dit is makkelijker gezegd dan gedaan. Eerder een zeldzaamheid dan regel in de Rolex wereld.

4 likes

ÂŁoepjes zijn juist een geweldig leuke extra feature die een in principe overbodige complicatie juist weer cool maken!!

Pro Loepjes hier!!!

3 likes

Ik vatte hem totaal niet op als bot hoor. Ik vraag om input, dus dat is zeer welkom. Ik had ook gelezen dat een glas vervangen niet gebruikelijk is. Misschien hem binnenkort maar eens in het echt zien, passen en dan nog wat sparen

2 likes

Schijnbaar past enkel het Daytona glaasje.
Of tie er mooier van wordt :thinking:

1 like

Bah! :astonished:

Een datumloep heeft wel wat, geeft het horloge wat extra karakter!

1 like

Ik vind het ook wel karakter hebben zo’n loepje!
Gewoon proberen; volgens mij went het wel, zeker als je het horloge erg mooi vindt :smirk:

Verder neem ik aan dat je niet zo dom bent om je kostbare Rolex te gaan föhnen of er met een gasaansteker boven te gaan hangen!!

Dat gehobby doe je met een Invicta; niet met een premium horloge! :expressionless:

2 likes

Zo’n loep IS Rolex, het hoort er bij.
Ik vind het mooi.

3 likes

Voorziet het wetboek van strafrecht niet in een artikel dat barbaarsheden als het föhnen van de pukkel van je Rolex verbiedt? Of is het gewoon slechte smaak? En moeten we er, hoe moeilijk ook, tolerant in zijn?

1 like

Ehm ik ben niet bekend met enige wetsartikelen maar er zijn advocaten actief op dit forum!! :smirk:

Slechte smaak? Ik categoriseer het eerder onder de categorie domheid maargoed

Ik bedoel
met een GASAANSTEKER boven je Rolex gaan hangen? :joy:

Last but not least; om een quote uit een van mijn favoriete films te gebruiken:
“It’s a free country brother” :sunglasses: