Wennen aan een datumloep?

Ik heb ooit een keer een horloge gehad met datumloep en vond dit toch storend. Nu ben ik op dit
moment wel erg gecharmeerd van een Rolex BLNR (Batman) maar ook deze heeft natuurlijk een loepje.

Nu vroeg ik mij af, ga ik daar aan wennen, of gewoon niet aan beginnen?

Je went er aan. Heb zelf ook een horloge met cyclops loepje en vond het eerst echt super lelijk maar nu merk ik het niet eens meer op.

1 like

De loep is natuurlijk juist kenmerkend voor een Batman. Dus gewoon nemen!!

3 likes

Ik blijf principieel tegenstander van de datumloep. Dus voor mij no go.

9 likes

Ik vond het totaal niets zo’n datumloep. Stalen bandjes had ik ook niets mee.

Toen kocht ik een Rolex DateJust op een Jubilee en ik ben om. Datumloep stoort mij niet meer.

Maar je geeft aan dat je destijds er niet aan kon wennen. Hoe lang was de ā€˜wenperiode’?

Ben altijd tegen de pukkel geweest maar met de komst van de SD50 had ik geen keuze , alles went …

Spuuglelijk.

1 like

Gewoon kopen en zelf de datumloep eraf smelten.

Voor mijn ouwe ogen is een datumloupe een uitkomst. En toch wil ik er geen op mijn horloges. Meestal weet ik wel wat de datum is, dus gelijk geheugentraining.

2 likes

Gaat niet , anti reflectieve coating zit aan de binnenzijde en niet waar de loupe zit …
Dus enige mogelijkheid is een glaasje zonder loupe laten plaatsen

1 like

Toch wel een jaartje of twee Haha. Ik vind het een vrij hoog bedrag (zacht uitgedrukt) om te kijken of ik het wat vind.

Een heel nieuw glas zou toch wel een optie zijn?

Gewoon stickertje eroverheen plakken …

1 like

Weet niet of het glas van de Sub zonder datum of van de een SD zou passen

dus, je kocht een horloge die je eigenlijk helemaal niet mooi vond?

Ja gek hea?

Ik was weg van de wijzerplaat. En van de band dacht ik, die kan altijd vervangen worden door een lederen band. Het was een goede gok. Draag hem nu het vaakst.

Smaken veranderen. Dat komt mede door dit forum.

1 like

Gewoon kopen en ervaren, als het biks voor je is, ben je hem zo weer kwijt.

M’n no date sub blijft favoriet, maar de datumloep op m’n polar stoort allerminst

Ik dacht dar Rolex geen coating gebruikt. Klopt dat?

Wat een heerlijke onzin weer om juist bij een horloge van dit kaliber nu weer een ā€˜probleem’ van de datumloep te maken…

Dan laat je er gelijk een ander glas in persen zonder. Als je dat dan wilt. Geen geouwehoer.:sunglasses:

Ik vind zo’n datumloepje altijd wel stoer/wat hebben.

Zeker dan bij deze Rolex.:slight_smile:ļø:+1:t2:

2 likes