Werkelijk KAPOT van bezoek aan "juwelier"

Amen! Doe ook liefst zo veel mogelijk zelf… Alleen voor volledig overspuiten is een van mijn fietsen een paar jaar terug de deur uit geweest, en voor het balhoofdstel. Alle andere onderdelen (ook trapas) heb ik het gereedschap voor. Heerlijk enkele uren klussen met verse onderdelen van m’n favoriete webshop, die ze per fietskoerier bezorgen. :relaxed:

Over de horloges hoef ik 't niet meer te hebben denk ik. Niet 1 gaat hier ooit nog de deur uit voor onderhoud. :slight_smile:

1 like

Grappig, ik had in de reacties van deze hele thread nog niet aan geweld gedacht. Ruzies en conflicten doen mij in 99,99 van de 100 gevallen niet aan geweld denken. Die los je op over een bak koffie of met een ombudsman/mediator/rechter.

1 like

Moeten USA Iran Rusland China en Noord Korea ook eens gaan proberen

4 likes

Woon je in Vlaardingen toevallig, same here

+1

En Venezuela

Die Trump is een ongeleid projectiel

2 likes

[quote=“Gisae, post:121, topic:117389”] Vrijwel iedereen om je heen, vooral de “professionals” zijn professioneel prutsers. Echte vakmannen zijn dun gezaaid.
[/quote]

Zo gehoopt dat de crisis voor een goede schifting en herijking en waardering van vakmanschap zou zorgen, maar helaas …

In mijn vak maar ook ten aanzien van mijn andere hobby’s (gitaren en HD’s) struikel je over de prutsers: klus wordt aangenomen door de “grote meneer” maar uitgevoerd door een stagiair die nog staat na te trippen van zijn party weekend… En fouten worden schaamteloos verdoezeld.

Je moet echt goed zoeken tegenwoordig want iedereen heeft zijn “marketing” en website op orde.

Gelukkig hier ook al eerlijke en fijne mensen gevonden met passie en vakmanschap !

2 likes

Haha, ook eens meegemaakt maar dan met een nieuwe Speedmaster van €5100 en een nieuwe Aqua Terra…wist niet wat ik zag. Dan denk je ook gelijk die hoef ik niet meer.

Kan er ook niet zo goed tegen als ik om iets te passen mijn eigen Omega afdoe, netjes neerleg op zijn kant…gaan ze zonder te vragen mijn horloge oppakken om het even te bekijken (dat mag) maar leggen hem vervolgens plat terug zodat de binnenkant van de bracelet de caseback raakt, wat ik zelf niet eens doe omdat ik geen sporen op mijn caseback hoef.

4 likes

Exact dit!

1 like

Ik vind het zowiezo al erg vreemd als een horlogewinkel geen afleg bak/tray/geval heeft staan op de toonbank.

1 like

Sprakeloos, wat een sukkel. Gelukkig werkt hij niet in een ooglaserkliniek!

Bedankt trouwens voor het delen van je leed - gedeelde smart is halve smart. Slikken vrees ik, en gewoon dragen met een ‘verhaal’, dat dan weer wel…

Hier ook. Doe het meeste zelf. Maar ik zie me nog geen duur Zwitsers horloge servicen…, ook geen Aziaat trouwens.

De enige ‘lieghebber’ die hier schuld aan heeft, is de juwelier zelf.
Dat jij als klant een valse schaamte voelt, zegt alles over jullie twee.

Hij is de geboren onschuld in eerste instantie en jij de veel te goedige.
Degene die veroorzaker is, heeft helaas te betalen voor de ontstane schade.

Gezien dit topic nu toch genecro-kicked wordt…

Is er al een oplossing?

1 like

Ben idd. benieuwd .naar de oplossing inmiddels ook
:wheelchair:

Hier ook een slechte ervaring bij een aardig bekende juwelier. Ik had een zeer mooie krasvrije (ongepolijst) Omega Speedmaster from the moon to mars gekocht ik wilde zelf geen risico nemen met de stalenband inkorten dus ben ik naar een juwelier gestapt.

Hij nam het horloge mee naar achter, ik hoorde steeds een flink aantal tikken en na een minuut op vijf kwam hij weer terug met get horloge. Helaas krassen aan de zijkant van de stalenband waar de schakels eruit gehaald zijn. Ik zag het later die dag pas omdat ik zo geweldig blij was dat hij pastte na het inkorten.

Niet meer terug gegaan omdat het m.i. weinig zin zou hebben gehad.

Ongelooflijk dat ze zo onkundig zijn en dit soort klusjes wel aannemen. Het is allemaal niet zo moeilijk echter beschikken ze vaak niet over het juiste gereedschap, kennis en geduld.

Kijk en daarom doe ik dat soort dingen wel zelf thuis, Alleen echte reparaties laat ik uitvoeren (of niet, er liggen al een heel aantal klokjes te wachten op herstel, maar kosten, kosten…:cry:)

Een hobby mag geld kosten toch :slight_smile:

Moet je het wel hebben en niet besteden aan aankoop van weer andere horloges… :blush: