Mijn naam Matthieu en ik loop stage bij een juwelier. Mijn opdracht is een innovatie te creëren in de horloge wereld. Een probleem waar wij nu tegenaan lopen, is dat mensen een prijs van een horloge hebben gevonden ergens en ermee naar ons toe komen. Zij verwachten dan dat ze voor die prijs dat horloge kunnen kopen bij ons, terwijl dat niet realistisch is. Er zijn genoeg handelaren die zijn horloge aanbieden voor een goede prijs terwijl er geen boekjes of doos bij zit. Ze kunnen de horloge niet voor die prijs bij ons verwachten.
Mijn vraag aan jullie horloge kenners is dus, Hoe oriënteren jullie naar de prijs van een horloge en wat verwachten jullie van de prijs bij aanschaf van het horloge in een juwelier?
De liefhebbers hier op het forum doen natuurlijk ontzettend veel onderzoek voordat ze een duur horloge kopen en zijn daardoor precies op de hoogte van de prijzen.
Ik zou om die reden dus ook niet naar een juwelier heen gaan, maar naar een handelaar.
Innovatie betekent een nieuw idee. Heeft de juwelier waar je stage loopt een Instagram pagina of een webshop? Hoe meer mensen je bereikt, hoe meer je kan verkopen. En bepaalt die juwelier zelf de prijs? Of heb je het over de listprijs van een luxe horloge?
Jij bent een dinosaurus. Ga eens mee met de tijd, we leven niet meer in 1970.
Voorbeeld:
Ik denk dat Jasper (@AmsterdamVintageWatches) megaveel mensen trekt naar de winkel door zijn 20.7k volgers op Instagram. Misschien kan hij er zelf wel iets over vertellen en @matthieu op weg helpen.
Het startsalaris van een WO’er is niet erg vintage Rolex proof vrees ik. Maar misschien heb je gelijk. Hoewel de wereld er vanuit Enschede natuurlijk wel al snel erg modern uit ziet allemaal.
Hartelijk dank voor je snelle reactie, we hebben helaas nog geen instagram pagina. Ik snap dat ze eerst veel onderzoek doen. Maar waar doen jullie dat bijvoorbeeld?
Want de mensen die bij ons komen, komen met een prijs wat flink scheelt met de prijs die wij aanbieden.
Ik denk dat ome @anon50762135EV bedoelde dat een instagram pagina geen innovatie is.
Een innovatie zou een webshop zijn die dezelfde dag nog een horloge kan leveren voor gelegenheden, met drones bezorgt, gebaseerd op algoritmische kennis van de kla… Eh… Oh…wacht.
Ah ik dacht al dat dit er achter zat: Hoe kunnen we de koopjesjagers van repliek dienen. Tja de grijze handelaren heb je natuurlijk en dan nog de import shizzle. Daar valt op prijs niet mee te concurreren. Je moet het als juwelier van je service en de gunfactor hebben.
Maar die mensen weten ook dat er best 20% of 25% korting vanaf kan. Want ze hebben allang onderzocht wat de prijzen bij “grijze handelaren” zijn.
Als je mensen tot een hogere prijs wilt verleiden, dan moet er meerwaarde zijn … nodig regelmatig een vertegenwoordiger van een merk uit in de winkel bijvoorbeeld, voor een avond exclusief voor klanten.
Inderdaad. Ik koop alleen maar bij grijze handelaren en webshops, en in de DACH regio en Benelux zit altijd de volledige set van ingevulde kaarten, papieren, boekjes, dozen en facturen bij de horloges.
Bovendien zet Guido een voortreffelijk bakje koffie, biedt hij Gewährleistung en vindt m’n eega hem charmant. Ik zie niet wat een juwelier daar tegen in kan brengen.
Vermoed dat wij paar maand een omzet van ca. 50k realiseren direct via Instagram. Niet meegerekend de mensen die in de winkel komen maar waarvan onzerzijds onbekend is welk percentage via Social Media