Westclox 1 dollar klokje

sinds kort mag ik me hier ook kenbaar maken :smiley:
tenminste, als m’n Westclox echt uit '72 komt!

vandaag eindelijk eens foto’s gemaakt, kwaliteit is om te janken.

maar wie weet wat meer van deze Westclox 1 dollars klokjes en dan met name of dit nog een echte is of niet en evt. wat historie.
ik had al wel gevonden dat er een hele hoop Westclox fakes zijn

hierbij de piccies:

Nog nooit van gehoord en heb even gekeken op internet. Zie dat ze lang geleden ontstaan zijn en wat hebben met de Big Ben.

Is jouw model een soort “oorlogshorloge”?

Gr,
Peter

Heb deze wel eens op de rikketik gezien en lijkt mij wel origineel.
Op ebay staat er ook een te koop zie link

groet anton

@Peterpan

het verhaal wat ik hierbij kreeg was dat 't klokje gemaakt was voor, inderdaad, defensie doeleinden en o.a. gebruikt in Vietnam

mogelijk kunnen wat mede HFers hier wat meer over kwijt.

@Antonsv

die op Ebay lijkt er inderdaad wel héél erg veel op, aldus de verkoper 100% echt (en anders geld terug)
ziet er dus naar uit dat die van mij ook wel oke is.
er worden nog aardige bedragen gegeven voor zo’n klokje!!!

Helaas. Ik vrees dat ik je moet teleurstellen. De letters op de achterzijde zijn er soort van ingebrand. Een bekende techniek in Azië om deze in de VS populaire klokjes te reproduceren. Heb zelf wat onderzoek gedaan omdat ik in de race was voor een Hamilton uit de jaren zeventig. Zie deze site timefraud.com voor meer info. Jouw klok staat daar ook tussen (net als de timex broertjes).

Sterkte!

hmm…oke dan
zal me er nog eens even in verdiepen.

moet zeggen dat dit klokje me bijna geen cent heeft gekost, dus er is geen financiele schade.
wat me al wel opgevallen was: er worden nog wel redelijke bedragen voor neergeteld, 60/70 dollar is klaarblijkelijk geen uitzondering.

Popma Schreef:

hmm…oke dan
zal me er nog eens even in verdiepen.

moet zeggen dat dit klokje me bijna geen cent
heeft gekost, dus er is geen financiele schade.
wat me al wel opgevallen was: er worden nog wel
redelijke bedragen voor neergeteld, 60/70 dollar
is klaarblijkelijk geen uitzondering.

…des te meer reden voor onze Aziatische vrienden om aan reproductie te doen. Plastic = low investment = high profit