What about the turtle

Op mijn kanttekeningen rond duikers kwamen veel reacties. Men draagt een duiker nu eenmaal graag en niet alleen onder water, maar vooral op het droge.
Dat brengt mij op een ander typje die zowel onder als boven water voorkomt, namelijk de schildpad.

Met betrekking tot de turtle-kastvorm de volgende vragen:

  • Wat vind je van deze kastvorm?
  • Noem je de kast van een Panarai ook ‘turtle’?
1 like

Kastvorm is mooi en draagt vooral prettig. De kastvorm van de Turtle wordt ook wel ‘cushion case’ genoemd. Daar zijn veel modellen van gemaakt door verschillende merken. Ook veel vintage modellen.

Neen

1 like

Nope

1 like

Nee, die noem ik doorgaans gewoon “lelijk” :stuck_out_tongue_closed_eyes:.

3 likes

Ik vind de kastvorm ook mooi. Zier er apart uit en heeft een retro look. Bovendien is het een prettige kastvorm op de pols en een coole manier om een horloge wat meer aanwezig te maken zonder de wijzerplaat een enorme diameter te geven. Ik weet niet wat de regel is, maar als je turtle zegt denk ik alleen aan deze kastvorm bij duikhorloges. Ik denk dan voornamelijk aan de verschillende Seiko duikers met een cushion case.

Ik vind de vorm van de turtles doorgaand bijzonder lelijk. Te veel van is het goede wat mij betreft.

1 like

Verschrikkelijk lelijk, alsof ie nog niet af is, brrrrr

Nee, cushion

2 likes

Ben gek op retro/vintage cushion case horloges!

En nee, Panerai valt daar wat mij betreft niet onder.

1 like

Vind ze erg leuk, geeft het horloge een heel andere look.

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/8/e/5/8e55b474aae3a3d1dc7e55a0fe9ef1511ae005f3.jpg

3 likes

De Turtle is 'n heerlijk horloge.

Is gewoon een mooi horloge, maar mijn voorkeur heeft wel de 1e generatie van de Seiko turtle.

Daar ben ik het mee eens. En er is inmiddels concurrentie uit eigen huis; De Seiko Mini Turtle:

5 likes

What about ff in je moerstaal spreken? :wink:

Fijn ding hoor, die Seiko Turtle :ok_hand:

5 likes

[quote=“Proenski, post:14, topic:154576, full:true”]
What about ff in je moerstaal spreken? :wink:

Als ik zeg: “ Wat vind u van een schildpad?” Krijg ik adviezen voor een bezoek aan het zeeaquarium :grin:

2 likes

ROTFL :rofl:

1 like


Héérlijk horloge

1 like

De Panerai en SKX zijn juist cushion case terwijl de turtle turtle heet omdat ie uitstulpingen heeft die een cushion case niet hebben.

Dus nee, een turtle case is niet mooi en nee, een Pam is geen turtle. Daarom zijn die ook mooier.

Voordat iedereen over me heen valt omdat ik een mening als feit poneer: in mijn optiek, dan toch. :grinning:

2 likes

Vind cushion case’s toch wel iets hebben en comfortabel dragen. Vroeger ook steeds de 710 case gehad van vostok en nu een seiko turtle padi. Had mijn vorige srp779 verkocht en toch al snel spijt ervan gehad. Dan mijn padi gekocht en is toch het horloge dat de meeste draagtijd krijgt!

2 likes

Schildpadden zijn tof :sunglasses:

imagehttps://m.popkey.co/3c0b1b/DyVzq.gif

2 likes