What about the turtle

http://wornandwound.com/affordable-vintage-seiko-6309/

Kunnen jullie beiden stoppen met dat gejammer en lekker gaan slapen. @louis @Eddio

1 like

thnx voor de info

1 like

De 6306 versie voor de Japanse markt was eigenlijk eerder :nerd_face::nerd_face::nerd_face:

Noemen ze die ook niet in het artikel? :wink: Ik zei ook niet welk exact model de eerste was, dacht dat het artikel genoeg algemene info zou geven.

Niet omdat ie lugs heeft. Maar vanwege de vleugels. Het is meer een soort Always-kast.

Een cushion case lijkt op een kussen. Vandaar de naam.

De Seiko turtle ziet er uit als iets wat in Star Wars rond zou moeten vliegen:

Wat mij betreft de Seiko 6105, zie boven. Brrr. Hoe dat van dezelfde mensen af kan komen als de 62MAS…

http://wornandwound.com/review/affordable-vintage-seiko-6105/

Zoals het artikel wat @Ayrin al noemde zei: De 6309 was de vervanger van de 6105.

1 like

Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik alleen de titel gelezen had :no_mouth:

Of omdat de kast cushioning heeft zoals een turtle. :wink::upside_down_face: Dit soort bijnamen zijn altijd erg arbitrair.

Deze jubilee bracelet moet er dus gewoon komen he! Endmill is ook tof

2 likes

Ik blijf me blind staren maar vleugels kan ik echt niet ontdekken (op mijn moderne) Turtle… Ik denk dat de meeste mensen dit toch echt als cushion case omschrijven…

ROTLF, toon me meer Always kasten :rofl:

2 likes

Ik vind de kastvorm mooi, maar heb voorkeur voor de nieuwere Seiko loopwerken en krap bij kas, dus…

2 likes

Mooi alternatief dan toch!

Veel beter dan verwacht! :+1:t2:

1 like

Wat zijn de ‘nieuwere Seiko loopwerken’?
Tweedehands zijn Turtles (helaas) helemaal niet meer zo duur. Zag hier laatst een zo goed als nieuw exemplaar in het blauw voorbij komen voor 200-250 euro…

NH35 en geen 7S26 e.d. Ik zit ècht krap bij kas. Deze was belangrijk goedkoper.

Er zijn er meer… ‘k heb zelf twee Turtle’s, de padi (srpa21) en de black turtle (srpc49):

en ik draag ze alleeeeeeeeeen maar. De rest van de kist ligt er stilletjes bij.

Wat dachten jullie van deze beauty’s?

Een Doxa sub300:

Ik word er wel warm van. Tijd voor een duik. Of deskdive :stuck_out_tongue_winking_eye:

En de Bulova devil:

4 likes

In een turtle zit geen 7s26 maar 4r36

1 like

Ook in de 6105-8110? :upside_down_face::smirk:

Oeiii, die is mooi! :heart_eyes: