(tu)Gefeliciteerd!
Mooi hoor, gefeliciteerd.
Ontzettend stoere klok! (tu)
Hallo Maarten,
Gefeliciteerd met deze geweldige duiker!
Een mooi exemplaar heb je uitgekozen ter nagedachtenis aan je moeder.(tu)
Draag hem met trots.
Met vriendelijke groet,
Herman
Ps: wat is de lug-lug afstand? (tot. lengte vd kast)
Erg mooi deze aanwinst ter nagedachtenis aan je moeder,gefeliciteerd.
Wat een gaaf stuk staal met oranje accenten (tu)
Erg mooi op de plaat gezet, zo is het horloge in alle glorie te bewonderen. Niet echt een horloge voor mij als vintage liefhebber maar hij ziet er erg degelijk en super kwalitatief uit. En erg slim om dat extra bandje te vragen!
Ik had dus een probleem met het verwijderen van de geschroefde pin in de lugs. Dit gaat niet op normale wijze met pushpins.
Ik had het probleem op de Helson pagina op Facebook gepost.
Al snel kwam de reactie van the man himself (Peter Helson) met deze video. Het is wat bewerkelijk maar ik ben eruit.
Wat een topper die man!
Zo dat is best een mooi systeem. Wanneer je het eenmaal gedaan hebt vergeet je het niet meer. En inderdaad een pluim voor de leverancier hoe hij je vraag heeft opgelost. Ik krijg steeds meer waardering voor de “kleinere” merken.
Apart systeem, zeg! Erg tof.
Vind het horloge ook super (tu) Gefeliciteerd.
Mooi systeem inderdaad. Alleen hoop ik dat het vanaf nu makkelijker zal gaan.
Het hamertje was nodig maar ik vind de combinatie automatische horloges, hamer en ik heel erg eng.
Bandenwissels zijn nooit echt klusjes die je even snel in 5 minuten doet maar voor deze wissel moet je ruim de tijd nemen.
Overigens zit nu de rubber band erop. Deze combi kan zeker mijn goedkeuring wegdragen. De band is heel erg soepel en zacht, lijkt wel siliconen ofzo en draagt het gewicht van de klok heel goed. Evengoed is het geheel dan nog steeds 196 gram!
De leren band heb ik er even op gehouden maar die combi vind ik niet super.
Morgen bij daglicht zal ik wat foto’s maken van de Helson SD op rubber.
heavyduty watch…erg mooi met die leren band
Leuk klokje , stoer stevig en zeer compleet uitgevoerd .
Nu vind ik de prijs voor een horloge met een miyota werkje ook aan de stevige kant toch ??
Hub Hannemann Schreef:
Leuk klokje , stoer stevig en zeer compleet
uitgevoerd .
Nu vind ik de prijs voor een horloge met een
miyota werkje ook aan de stevige kant toch ??
Misschien wel. De kleinere versie (42 mm) heeft een ETA 2824-2 en is iets van 50 euro duurder.
Ik had nog wat daglichtfoto’s beloofd van de SD op rubber.
Vanmorgen vroeg heeft hij zijn doop in de roeiboot op zee gehad in alle vroegte en heeft zich voorbeeldig gedragen.
Eigenlijk draagt de SD lekkerder met een rubberband dan met de stalen band. En ik vind hem heel goed staan!
Mooie diepe ribben op de band.
Ik vind de band best op een Hirsch Extreme lijken, ziet er goed uit (tu)
ook erg mooi op rubber maarten, maar de stalenband vind ik persoonlijk het mooist;)
HS Schreef:
Ps: wat is de lug-lug afstand? (tot. lengte vd
kast)
24 mm Herman.
Ik heb gisteravond even de leren band erop gezet maar dit was geen porum. Bruin vind ik geen mooie kleur bij deze klok. Het zou zwart leer moeten zijn met wellicht oranje stiksels.
De band zat niet prettig. Stug, maar dat is logisch want hij is nieuw. Maar het zit dan gewoon niet lekker want hij trekt de klok scheef op mijn pols. Ik ben gewoon niet zo’n fan van leer, met uitzondering voor de DiModell Chronissimo die nu op mijn Monster zit.
De buckle is heel erg groot en cool.
Voorlopig blijft de rubber band erop en wellicht zal ik nog eens een keertje de leren band proberen en wat foto’s maken.
Stoere klok! Mag ik je vragen wat deze klok kost met een ETA?
Genesis
genesis Schreef:
Stoere klok! Mag ik je vragen wat deze klok kost
met een ETA?Genesis