Zondagavond besteld, aan het begin van de middag al binnen. Peter Helson staat bekend om zijn razendsnelle leveringen dus ik wist wat ik kon verwachten maar het is wel heel erg snel.
Deze Helson Shark Diver staat al sinds begin dit jaar op mijn lijstje van wannahaves sinds ik hem bij Tony (Forehand) in het echt heb kunnen zien en vasthouden.
Het is een superzware (in ieder geval mijn zwaarste) klok, 289 gram, 309 zelfs met de schakels die ik eruit gehaald heb. Door dit gewicht zak je waarschijnlijk al snel naar de 2000 meter die hij diep kan. Niet dat ik er zelf dieper mee ga dan de 3 meter diepte van het gemiddelde zwembad maar wel leuk.
Mocht ik toch heel diep komen dan gaat het heliumventiel vast zijn werk doen.
De lumen licht in het donker geel op, de indices op de plaat een iets andere tint geel dan de indices van de bezel. Heel apart.
Door het oranje is het een opvallende klok, moet ook, want deze is ter nagedachtenis aan wijlen mijn moeder en ik moet er dus vrolijk van worden.
Ik begin even met de mooiste foto van de sessie van vanmiddag.
De kleur oranje is niet te vangen in de foto’s. In het ècht dus best anders.
De rubberband zat in de deal maar de leren band heb ik gekregen door erom te vragen via de mail. Hij zat tenslotte bij de set van Forehand een tijd geleden. Peter Helson mailde dat hij ze waarschijnlijk niet meer had maar zou kijken of hij er nog één kon vinden. Hij heeft hem er gewoon bij gedaan. Topper!
Wàt een kicken gesp zit er op die leren band!
prachtig maarten, een mooie dikke klok, de band vind ik ook super met die geschroefde schakels(tu) veel draagplezier, en we spreken volgende week wel een keer af. moet nog het een en ander bekijken van je nieuwe aanwinsten;)
maarten, wat zijn op de foto van de onderkand van de klok die 4 dingetjes tussen de lug’s en de aanzet van de band, het lijkt wel of de stalen band aan de lugs verankerd zitten, is op foto 12 goed te zien.
maarten, wat zijn op de foto van de onderkand van
de klok die 4 dingetjes tussen de lug’s en de
aanzet van de band, het lijkt wel of de stalen
band aan de lugs verankerd zitten, is op foto 12
goed te zien.
grt arie.
Ik weet het niet precies.
Ik had gister al geprobeerd de band bij de lugs los te schroeven met bijgeleverde inbus.
Ze zijn contra geschroefd dus ik moest de tool in het midden losdraaien waardoor ik twee inbusschroevendraaiers kreeg. Aan de ene kant kwam een schroefje in de lug los maar ik kreeg de andere kant er niet direct uit.
Ik heb het toen maar even gelaten zoals het was, komt een andere keer wel.
Ik weet dus niet waar die dingetjes voor dienen.
maarten, wat zijn op de foto van de onderkand
van
de klok die 4 dingetjes tussen de lug’s en de
aanzet van de band, het lijkt wel of de stalen
band aan de lugs verankerd zitten, is op foto
12
goed te zien.
grt arie.
Ik weet het niet precies.
Ik had gister al geprobeerd de band bij de lugs
los te schroeven met bijgeleverde inbus.
Ze zijn contra geschroefd dus ik moest de tool in
het midden losdraaien waardoor ik twee
inbusschroevendraaiers kreeg. Aan de ene kant kwam
een schroefje in de lug los maar ik kreeg de
andere kant er niet direct uit.
Ik heb het toen maar even gelaten zoals het was,
komt een andere keer wel.
Ik weet dus niet waar die dingetjes voor dienen.
misschien dat iemand dit leest en weet waarvoor ze zijn;)