What would you do? Certina DS 3

Besten,

Ik heb in 2011 een nieuwe Certina DS3 (limited edition gekocht) bij een juwelier die het model in zijn kluis achter gehouden had.

De reden dat ik het toen gekocht heb, is omdat het een limited edition is en de prijs op de tweedehands markt toen al veel hoger was dan de prijs die ik ervoor moest betalen.
Ik heb het horloge amper gedragen en de Certina ligt dus steeds in een kluis.

Nu zijn er 3 mogelijkheden:

  1. Ik houd de Certina nog een aantal jaren bij en zie hoe de marktwaarde evolueert.
  2. Ik verkoop de Certina en koop er een andere leuke klok mee.
  3. Ik draag de Certina regelmatig maar dan moet ik de rubber band korter maken en wordt hij minder interessant voor herverkoop. Op de stalen band vind ik hem minder mooi.

Graag lees ik welke optie jullie zouden kiezen en voor welk horloge jullie hem eventueel zouden vervangen. Voorkeur voor zwitserse duikers.

Alvast bedankt voor het meedenken :slight_smile:

De vraag is, wat heb je betaald, en wat krijg je er nog voor?

Mocht hij nog bevallen, lekker de rubberband inkorten en dragen!!

De stalen band staat hem anders maar wat goed :slight_smile: :slight_smile:

Welk gevoel heb je bij het horloge ? Dat mis ik in je post maar is volgens mij wel belangrijk.
Vind je het echt een gaaf horloge of zeg je gaat wel maar heb wat anders op het oog ?

optie 3 en dan gewoon een rubberbandje kopen van het net of hier op het forum en de orginele band niet gebruiken zou ook nog een mogelijkheid zijn.

Mooi ding hoor! Lekker dragen wat mij betreft

Ik heb geen idee wat deze qua prijs doet

Zeker niets inkorten, maar een ander bandje er voor kopen. En dragen want 't is een mooi horloge. En persoonlijk denk ik dat de beleggingswaarde niet dermate groot is om er enorme winsten mee te kunnen pakken…

Ik vind het een mooie klok maar ik heb hem gekocht omdat de gelegenheid zich voordeed. Dus niet specifiek op zoek naar geweest. Ik kan er niets negatief over zeggen maar heb ook geen wauw-gevoel.

Een tweedehands longines legend diver of maurice lacroix pontos s diver staat me wel aan.

Nieuwprijs was rond de 600 Euro maar op chrono24 staan ze momenteel vanaf 1000 Euro.

Als ik jou was dan zou ik proberen deze in te ruilen op iets wat je wel ziet zitten. Of proberen te verkopen natuurlijk!

Als de klik er niet is en hij ligt maar wat in de kluis, hopende dat 'ie meer waard word, dan zou ik 'm verkopen :wink:

Verkopen. Je pakt nu een nette prijs en veel zal die niet meer toenemen volgens mij.

Ik vind het horloge erg mooi (maar de stalen band verschrikkelijk lelijk). Als je hem wilt dragen zou ik er een andere band (Isofrane) of zo op zetten, zodat de ltd. set (staal & rubber) in elk geval compleet blijft.

Ik ben fan (maar dan wel vintage)!

Ik vind hem gaaf. Zonde om deze in een kluis te laten liggen. Ook al heb je kans op wat winst… Dus lekker op een ander rubber dragen of verkopen/ruilen voor iets dat meer jou ding is.

Gr, HJR

acour_jeroen Schreef:

Verkopen. Je pakt nu een nette prijs en veel zal
die niet meer toenemen volgens mij.

Ik vind het horloge erg mooi (maar de stalen band
verschrikkelijk lelijk). Als je hem wilt dragen
zou ik er een andere band (Isofrane) of zo op
zetten, zodat de ltd. set (staal & rubber) in elk
geval compleet blijft.

Ik ben fan (maar dan wel vintage)!

https://dl.dropboxusercontent.com/u/25905883/DZVL/
2015-01-17%2015.06.23%20%28Small%29.jpg

Hier sluit ik me helemaal bij aan.

msschlck Schreef:

Graag lees ik welke optie jullie zouden kiezen en
voor welk horloge jullie hem eventueel zouden
vervangen. Voorkeur voor zwitserse duikers.

Als ik je post zo lees, denk ik dat je het horloge eigenlijk liever flippert. Als ie nog in mint conditie is, denk ik dat je er meer voor krijgt dan dat flinke gebruikssporen heeft. Reken je alleen niet gelijk rijk. Ik weet niet hoe populair het model is, maar op Chrono24 zitten ook veel handelaren die er een boterham mee willen verdienen. Ze leveren vaak ook garantie op hun verkoop.
Een particuliere verkoop kan wellicht mogelijk minder opleveren. Maar nogmaals, ik ken de markt voor het model niet.

Als je em toch in de tussentijd wilt dragen zou ik het advies van acour_jeroen volgen, namelijk em op een ander bandje dragen en de originele ongemoeid laten.

Suc6 met je keuze!

marnix.moed Schreef:

maar op Chrono24 zitten ook veel
handelaren die er een boterham mee willen
verdienen. Ze leveren vaak ook garantie op hun
verkoop.

Ook zijn de (vraag)prijzen vaak opportunistisch. Ik geloof niet dat werkelijke transactieprijzen daar altijd in de buurt liggen. Er zijn van die handelaren die liever een horloge 10 jaar aanbieden voor een hoge prijs, dan omzet te maken…