What's next? (Volgende aanwinst)

Hallo allemaal,

dus hier ben ik: ik wil graag mijn volgende aanwinst plannen maar ik heb geen idee om wat te kopen: ik heb al een chronograaf, twee duikers, een dressy vintage, en een daily beater van Seiko.
Op het begin en (misschien) nog steeds ben ik op zoek naar de juiste Tag Heuer Monaco Steve Mc Queen, maar dan denk ik: waarom geen Rolex? (Ik vind ook leuk de GMT Master of de Explorer I), er zijn supermooie Datejust die kunnen weg voor de helft van de prijs…En dan zie ik de mooie Aevir Valkyr die nog meer goedkoper zou zijn, maar je kan niet alles in éen kopen hé, dus ik probeer om me te focussen om maar een volgende aanwinst…maar wat?
Nu mis ik een GMT (de Airman is net vertrokken) dus…misschien zou ik een worldtimer/GMT zoeken? Hoe plannen jullie de volgende aankoop?

Niet. Het overkomt me.

1 like

plannen ?.. ik zou willen dat ik dat kon, helaas werkt dat niet zo in het vintage gebeuren . zoeken en blij zijn ALS er wat leuks aangeboden wordt , en dan maakt het niet eens WAT er aangeboden wordt want wat ik echt zoek wordt toch bijna nooit aangeboden :frowning:

1 like

Ik ga gewoon een aantal modellen passen, kijken wat past in mijn budget om dan de dag er na weer iets helemaal anders te willen :wink: Dus mij overkomt het blijkbaar ook gewoon. Ik moet wel zeggen dat ik de microbe nog niet lang te pakken heb en dat mijn smaak al is veranderd. Dus daarom plan ik niet en laat ik het op me af komen.

Voorlopig plan ik niets. Druk aan het sparen voor verbouwing en de tuin…

Maar als ik een nieuw horloge zou gaan kopen zou ik iets zoeken wat ik nog totaal niet heb. Een dresser of iets met maanstand. En de laatste tijd ben ik erg gecharmeerd van dat laatste.

Valt nauwelijks the plannen. Ik koop iets als ik wat leuks zie. (Maar ik koop dan ook veel vintage). Verder laat ik me niet echt leiden door wat ik al heb. Ik vind chrono’s mooi en duikers niet (over het algemeen). Dus als ik een mooie chrono zie denk ik niet, laat ik toch maar een duiker kopen want die heb ik nog niet. :sunglasses:
Succes met kiezen!

Als ik zoveel moeite moet doen om te bedenken wat ik nu weer moet kopen…dan koop ik niets. (Ook een optie.)

1 like

Soms moet iets groeien. Dit kan soms jaren duren. Als je dan iets koopt is het voor de lange termijn. Dit was bij mij tenminste het geval.

Just my 2 cents…

Plannen?!?! Hahahha you wish!!
Ik heb een lijstje met horloges en ik zie wel wat ik tegen kom.

Momenteel is het echt een kwestie van ergens tegenaan lopen. Ik heb wat ik wil, en hoef er momenteel niet specifiek wat bij.

Voorheen… Eigenlijk hetzelfde, maar kopen deed ik toch.

De enige planning Is het hebben v n wishlist en dan kijken wat er op m’n pad komt.

En binnen die wishlist kan ook v alles verschuiven, bijkomen of afgaan… Na jou afgaan… Merk dat het bij mij meer naar beneden schuiven Is.

Geen planning, kijk wel wat ik tegen kom.

Sparen… Door wekelijks op de ouderwetse manier contant in een pot te mieteren zodat ik niet merk dat ik spaar :joy:

En zo heb je in een jaartje 1k aan kleingeld in de pot :+1:

Tja… 't is mijn 2de klokkie, naast de Tudor Pelagos. Rolex staat en stond al lang op mijn wensenlijst. Gepland? Ja min of meer. Na het weekend ophalen.

1 like

Je hebt hem nog niet begrijp ik? Ben nog steeds erg happy met mijne.

1 like

Tja plannen? Niet echt, heb wel een lijstje in mijn hoofd met wat horloges die ik nog wil, soms valt er eentje af, bv de TAG Heuer Monaco die ik op de RikkeTik even omhad. En komt er eentje voorbij die op mijn lijstje staat, is het horloge helemaal naar mijn zin en de prijs ook, dan koop ik hem. Wil eigenlijk nog wel een Rolex, GMT graag een vintage of een 14060 of een 114060 danwel 11661, of een speedmaster pro maar dan met een zilverwitte dial, mag een mod zijn!

Wishlistje in bepaalde prijscategorie en dan proberen aankoopmoment zo lang mogelijk uit te stellen :slight_smile: Hoe langer het duurt, hoe meer er af valt, en hoe duidelijker de beste kandidaten zich aftekenen…
Maar uiteindelijk weet je soms pas dat het echt raak is als het horloge een paar dagen rond de pols zit…