When in doubt

Uiteraard bekend bij jullie allemaal.
Twijfels.
En dat dan weer in diverse categorieën.
Focus voor nu op deze categorie: ik heb twijfels om een horloge wel / niet te verkopen.
Kleine 8 maanden in bezit, blijft net wat meer in de horlogedoos zitten dan eerder.
Net even die :star_struck: niet meer.
En dat al een paar weken……

Ik heb nu direct niks op het oog om het gat te vullen bii verkoop.
Voordeel? Nadeel?

Concreet: ik vind het zonde om een horloge niet te dragen en dat maakt dat ik twijfel over wel / niet verkopen.

Hoe gaan jullie hiermee om?

1 like

Is het een model dat je eenvoudig terug kunt kopen? Zo ja, verkopen.
Zo nee, nog even aanzien.

1 like

Misschien het gaat niet vullen? Genieten van wat je wel hebt en veel draagt.

2 likes

Foootooo :camera:

1 like

Heb zelf ook een aantal horloges die ik niet of zelden draag. Gaan niet weg tenzij ik echt zoiets heb van ‘wat moet ik er nog mee’. Lekker vaag dus :man_shrugging:

2 likes

Een echte verzamelaar zou ze houden. Zelf ben ik een liefhebber, geen verzamelaar, en draag mijn horloge’s. Meestal heb ik er een stuk of 4 in de collectie. Wanneer ik een horloge niet meer draag dan verkoop ik hem en koop een andere die ik op dat moment leuk vind en dus regelmatig zou dragen. Ik heb er maar 1 die ik zelden draag en niet wil verkopen omdat ik die voor mijn zoon bewaar.

3 likes

Heb hetzelfde gehad met mijn Rolex Explorer. Droeg hem bijna niet maar als ik hem dan weer om had, vond ik hem toch wel weer erg mooi.

Toch maar besloten de knoop door te hakken en te verkopen. Het is gewoon zonde als zoiets altijd maar in de kluis ligt. Tot nu toe geen moment gemist en weer wat geld in het horlogepotje erbij om naar iets nieuws te kijken.

4 likes

Een paar nieuwe bandjes bestellen. Als je niks nieuws op het oog hebt.

2 likes

Ik word onrustig van spullen die ik niet gebruik. En mezelf dwingen om iets te gebruiken puur omdat ik het heb hou ik helemaal niet van. Geen grote verzameling hier dus. In het geval van horloges meestal 2 of 3, maar dan begint de onrust vaak al wel.

3 likes

Bij twijfel niet inhalen. Houden dus, eet ook geen brood van je toch?

Om wat voor horloge gaat het trouwens?

1 like

Een tijdje niet of minder dragen is toch geen probleem. Sommige van ons krijgen spijt van verkoop, anderen niet. Persoonlijk heb ik nog niets verkocht

1 like

Ik heb persoonlijk ook niet teveel hologe’s, een te grote collectie zorgt bij mij voor niet dragen wat ik zonde vind. Denk er goed over na zou ik zeggen maar als ze alleen maar opgeborgen blijft mischien toch verkopen.

2 likes

Gewoon wegdoen. Dat opent tzt vast een andere deur wat je misschien niet had verwacht.

2 likes

Deze is het.

7 likes

Knap!

1 like

Herkenbaar.

Een tijdje laten liggen en dan nog eens dragen. Kans bestaat dat je dan weer weet waarom je ervoor viel.

1 like

Ja dat is mijn voorlopige conclusie.
Morgen koop ik een Apple Watch waarmee ik de komende tijd zoet ben.

1 like

Eens in de ruilpot zwieren. Als de klik er niet is, dan is de kans klein dat hij komt.
En ook niet echt een horloge dat je gaat redden met een ander bandje.

1 like

De band blijft magistraal :blush:.
Misschien is het gewoon dat alles uiteindelijk went.