*Vriendin maakt klein krasje op bezel met haar armband…
Paniek, mijn horloge is naar de knoppen. De waarde is verminderd, hier ga ik mij aan storen, hij is niet meer mint, oooh aaaahhhh help boos!
When people sell their watch
Is in goed gebruikte staat, optisch nog goed met paar kleine haarlijntjes. Niks om je aan te storen en alleen zichtbaar bij bepaald licht. Moeilijk op de foto te krijgen!!
Dit doet mij aan een topic over een Shogun. De nieuwe eigenaar ging helemaal over de zeik want er zaten krassen op en hij werd verkocht als “bijna nieuw”. Oke, daar had hij gelijk in.
Maar terwijl hij in dat topic verhitte woorden spuwde kwam er op Facebook de advertentie online: Shogun te koop met minimale gebruikssporen
Ik had mijn Pelagos te koop als zijnde; Met butsen & krassen. Jaap lag nog net niet dubbel toen ik met moeite de beschadigingen op de foto kreeg. Ondertussen wordt er geen drol meer verkocht op HF… Zelfs niet voor rete strakke prijzen. Komt wat mij betreft door het gezeur over krassen ed. Man, een horloge hoor je te dragen. Niet meer niet minder! Wil je geen krassen? Koop dan een nieuwe!
Het is belangrijk gewoon goede foto’s te delen. Dan kan een geïnteresseerde partij zelf oordelen hoe erg de krassen zijn.
Tegenwoordig zitten er echt prima camera’s op vrijwel iedere telefoon waarmee je (onder goed licht) hele duidelijke foto’s kan maken. Geen reden om dat niet te doen dus. Slechte foto’s zijn voor mij al een “red flag”.
Verder merk ik dat ik mij minder aan krassen stoor dan anderen. Wanneer je een horloge draagt zijn krassen helemaal niet te voorkomen en in mijn ogen hoort het er bij. Mijn “dagelijkse horloges” zoals de Speedmaster Professional krijgen er iedere week weer wat bij. Daar lig ik echt niet wakker van. Misschien komt dat doordat ik die horloges niet van plan ben te verkopen.