Why ORIS Use Sellita Movements...

Interessant stukje op WUS over Oris en hun “keuze” voor Sellita uurwerk (ipv ETA).

https://forums.watchuseek.com/f22/my-understanding-why-oris-use-sellita-movements-4822925.html

image

image

9 likes

Niet echt hun keuze dus, het was blijkbaar meer noodgedwongen.

Vandaar ook keuze :wink:

Had het mischien tussen aanhalingstekens moeten zetten…aangepast.

Dan kun je beter aanhalingstekens gebruiken :man_student:t2:

1 like

Wellicht waren aanhalingstekens op hun plaats geweest.

Haha :upside_down_face:

2 likes

Ik zou aanhalingstekens hebben gebruikt… echt waar! :upside_down_face::joy:

2 likes

Oh wat denken jullie trouwens…zal ik aanhalingstekens gebruiken?

:thinking:

Btw…welkom terug @anon50762135EV Bateman :sunglasses:

4 likes

Waarom Oris aanhalingstekens gebruikt :frowning:

3 likes

Zou het zeker proberen! :smile:

1 like

Waarom Oris nog fans heeft… :wink:

On topic: Ze zullen weinig voor elkander onder doen. Ik zou er als koper in elk geval niet wakker van liggen.

2 likes

Als het bewust zo georkestreerd is, dan is het een wat flauwe strategie om Oris eerst te dwingen om ETA uurwerken te gebruiken, om vervolgens de deur dicht te gooien.

Maar die stop op ETA uurwerken speelt al een tijd en toch heb ik het idee dat er nog genoeg horloges met die uurwerken de fabrieken van allerlei non-Swatch producenten verlaten. Als Swatch de industrie echt een poets had willen bakken hadden ze toch beter de kraan van de ene op de andere dag dicht kunnen draaien? Of lag er nog genoeg voorraad op de planken om nog een tijdje vooruit te kunnen?

1 like

Swatch mocht de kraan niet zomaar dichtdraaien, heeft te maken met het monopoly dat ze toen hadden op de markt.

1 like

ETA levert oa alleen nog in kleinere batches waardoor boutiquemerken en oa microbrands buiten de Swatchgroup om hiermee hun kleinere series kunnen uitleveren.

Verder zal het me aan de spreekwoordelijke **rs oxideren of er een Sellita of ETA in tikt. Sterker nog. Ik meen dat de Sellita’s met engere toleranties worden geproduceerd én met een extra juwel. Dus op kwalitatieve basis een non-discussie. Me dunkt…

1 like

De Sinn 856 UTC die ik heb, werd/wordt nog met ETA afgeleverd, andere modellen niet.

1 like

Waar haalt Steinhart ze vandaan uit China of gewoon bij ETA.

1 like

Ik moest inderdaad ook direct aan Steinhart denken.

Eén ding is zeker: Die komen niet uit China. Steinhart zou denk ik de eerste zijn die ermee weg komt om op zulke grote schaal nepprodukten te gebruiken en verkopen. Er zit namelijk geen patent meer op die uurwerken, maar ze mogen ook niet adverteren met “ETA” als er eigenlijk een Chinese namaak in zit.

En dat merk uurwerk, dat ETAleren ze wel:

1 like

De 856 die ik had werd met sellita 200 uitgeleverd !
Zeer constante preciese loop !

2 likes

Correctie, ik heb de 856 UTC, dus een
ETA 2893-2

2 likes

Ja da’s een andere !