"Why we love Grand Seiko"

Een mooi artikel over dit illustere merk:

http://www.ablogtowatch.com/love-grand-seiko-timeless-luxury-watches-explains/

5 likes

Mooi artikel. Ik betrap mezelf erop dat ik ook regelmatig naar de GS kijk.

Thanks, erg graag gelezen!! ! :slight_smile:

Buitengewone precisie en vakmanschap. Ik vond het ook erg mooi om te lezen met welke principes en technieken er gewerkt wordt. Elk klokje 17 dagen lang testen en bijstellen, out of this world!

2 likes

Bijzonder leuk. Eens moet het er toch van komen…eens…

Schitterend verhaal. Vooral “the worst Grand Seiko has a better rating than almost every other brand’s best.” geeft te denken.

Mss toch maar eens over de kleine maat heen stappen?

3 likes

Ik blijf het een geweldig product vinden, zo goed over nagedacht en ontworpen. De prijs is denk ik voor velen een obstakel maar ik merk wel dat eigenaren allemaal dezelfde mening hebben: net zo goed en misschien zelfs beter dan…

En wat maatvoering betreft, volgens mij toch verschillende modellen tussen 37 en 44mm?

Zou de prijs het obstakel zijn?

Ik denk dat de inruilwaarde een obstakel is voor velen, veel horlogofielen switchen nogal eens en dan is een Grand Seiko nou niet de beste keus…

Precies. Aanschafprijs op 80% of meer van de maatstaf, na twee jaar een stuk minder waard.

1 like

Wat ik bedoel met prijs is dat er veel liefhebbers zijn die de techniek en het vakwerk voldoende waarderen om over de prijs heen te kunnen stappen maar toch de “veilige” weg kiezen door 1 van de gevestigde merken in deze prijsklasse te kiezen. Dat is wellicht wat makkelijker uit te leggen…

Uit te leggen aan wie…?

Mede liefhebbers, buren, vrienden.

Als je in de prijsklasse van 80k auto’s een Infiniti verkiest boven een Jaguar, BMW of Mercedes heb je dat ook.

Wat mij vaak opvalt is dat mensen hun keuze zelf vaak al gaan verdedigen en toelichten terwijl er nog niemand naar heeft gevraagd.

Grand Seikos zijn voor mij toch wel het summum van wat Seiko te bieden heeft.
Het is dat het budget het (nog) niet toelaat anders had ik er wel 1 of meerdere gehad.
Denk dat de meeste horlogeliefhebbers horloges kopen met emotie en niet met in het achterhoofd de eventuele verkoopprijs…

Horlogeliefhebbers van de wat duurdere merken die regelmatig switchen zullen - als ze verstandig zijn en/of wat langer ‘meedraaien’ - de inruilwaarde zeker laten meewegen in hun keus.

Ik ben veel minder een flipperaar. Een GrandSeiko kan voor mij zeker een bezit voor heel lang zijn. Er zijn Grand Seiko’s waar Zwitserse topmerken niet aan kunnen tippen wat mij betreft. Maar goed, momenteel toch boven budget.

Zeker mooi spul. Dit is mijn favoriete GS.

Maar ik ben niet bereid om dit soort bedragen te betalen voor iets leuks maar onzinnigs als een horloge. Dus misschien dat ik deze aanzienlijk acceptabeler geprijsde en duidelijk door bovenstaande GS geïnspireerde 5 nog 'ns aanschaf…wink:

De shzh53 is geïnspireerd op de blancpain FF.

Er is zelfs een speciale mod voor deze Seiko (maar dan de zwarte versie) om het helemaal af te maken

De snzh is een mooi klokje, zeker op een Hirsch Liberty…

1 like

@anon50762135EV SNZH53 is zeker leuk en natuurlijk ken ik de ‘55 Fathoms’-mod. :smile:
En die mod bestaat omdat iemand een paar jaar geleden heeft bedacht dat je met een paar ingrepen een leuke Blancpain-hommage kon maken. Ik heb eigenlijk altijd gevonden dat de SNZH-serie behoorlijk wat desingovereenkomsten heeft met de GS GMT diver. En daar hoef je 'm niet eens voor te modden. Anyway, je kunt er alle kanten mee op, zo blijkt maar. :wink:

2 likes

That’s why:

2 likes