Wie A zegt

Ik had een tijdje geleden een topic gepost met de vraag hoe je omgaat met je verzameling. Op dat moment had ik een stuk of 16 horloges, maar droeg ik vrijwel altijd de Rolex SND. Ik had het idee om een aantal horloges te verkopen en daarvoor in de plaats een 2de Rolex te kopen (een Datejust). Ik vond het leuk om de verschillende reacties te lezen en doordat je dan toch wat selectiever leest, had ik besloten om het idee door te zetten. Mijn klokkies raakte ik vrij snel kwijt en de zoektocht kon beginnen. Toen een mooie Datejust in de buurt te koop kwam, was ik vrij snel om. Dit is hem:

En hier met zo’n grote broer:

Heb ik er nu spijt van dat ik toch 4 horloges heb moeten verkopen? Nee, totaal niet! Ik ben superblij met deze aanschaf. Ik vind het een prachtig horloge en de blauwe wijzerplaat is echt magnifiek. En ik wissel weer! De ene dag de SND de andere dag Datejust. Het bevalt me uitstekend zo.

Super plaat! En vet zo op een oyster. Geniet er van.

Gr. Roel

Proficiat! Mooie duo zo. Voor iets mee variatie zou je kunnen kijken naar n jubilee band.

Beter één naar wens dan 15 van die net niet horloges daar ben ik door de jaren heen ook wel achter gekomen.
Gefeliciteerd met je aanwinst.

Bijna net zo mooi als een Speedy MkII DLC :wink:

fvdwouw Schreef:

Bijna net zo mooi als een Speedy MkII DLC :wink:

Haha, beiden blij, kan niet beter lijkt mij!

(tu)

Prachtig !!! Je begint al een mooie collectie te krijgen van bijzondere Rolexen (tu) !
Is dit wat men noemt een “engine turned bezel”

Ik vind deze zeker zo mooi als zo’n hoogglans fluted bezel + hij zal wellicht ook minder snel krasjes vertonen.

Marc-B1 Schreef:

Prachtig !!! Je begint al een mooie collectie te
krijgen van bijzondere Rolexen (tu) !
Is dit wat men noemt een “engine turned bezel” ?

Ik vind deze zeker zo mooi als zo’n hoogglans
fluted bezel + hij zal wellicht ook minder snel
krasjes vertonen.

(tu)

Op naar de volgende Rolex. Een explorer misschien? :slight_smile:

Heel mooi, Duco, geniet ervan (tu)

Proficiat met de aanwinst en je geniet er al van zo te lezen.
Persoonlijk ben ik geen echte Rolex fan. Ik koop ook meestal nieuwe horloges. De prijzen van Rolex liggen dan ook boven mijn wensen. Verkopen doe ik voorlopig evenmin. Wringt nog steeds een beetje als verzamelaar.

Man wat mooi, ik word steeds wilder van die DJ’s.

Mooi hoor, en ondanks 't kleine formaat staat 'ie niet verkeerd om de pols.

Mooi! Gave kleur wijzerplaat ook!

Mooi! en die oyster geeft m meteen een heel andere uitstraling als met jubilee

Knap stel, ik vind die no date ook gaaf. Begin Rolex meer en meer te waarderen. Veel plezier er mee!

Bedankt voor alle leuke reacties. Ik kan me niet voorstellen dat ik snel uitgekeken raak op dit horloge. De suggestie ‘jubilee-band’ hou ik even in mijn achterhoofd. Het formaat vind ik perfect, maar dat zal ook komen omdat ik smalle polsen heb. Met de SND zit ik qua formaat wel op mijn max. De suggestie Explorer als volgende streven, vind ik wel grappig aangezien ik best wel getwijfeld heb tussen de Explorer en de Datejust. Omdat ik echter het contrast wat groter vond tussen de Datejust en de SND, ben ik daar eerst voor gegaan. De Explorer staat echter nu wel bovenaan het verlanglijstje. Maat dat is voor later hoor! Lekker sparen en genieten nu :slight_smile:

Top, goede keuze gemaakt.