Wie ben ik....

Hoi Allemaal! Graag wil me even voorstellen.
Ik ben Cor 38 jaar en woon in Zaandam. Onlangs ben ik op een receptie geweest van Oris in Amsterdam en ben een beetje verliefd geworden op het merk. Ik ben een leek wat betreft horloges en horloge merken. Ben nu opzoek naar mijn eerste echt klok vandaar dat ik lid ben geworden van het forum. En volgens mij ben ik aan het goede adres om kennis te vergroten. Hebben jullie tips dan hoor ik deze graag.
Thanks!!!

19 likes

Welkom Cor,

Als een ORIS binnen je budget ligt zou ik aankomend weekend lekker naar de Oris Boutique in Amsterdam gaan en daar even lekker rondkijken. Zitten zeer mooie exemplaren tussen van Oris en in mijn ogen is dat ook een prima merk om je collectie mee te starten!

5 likes

Beste Cor,

Welkom op HF!

1 like

Welkom

1 like

Welkom
Uiteraard is er meer op de horlogewereld dan Oris. Maar bij verliefdheid gewoon toeslaan :+1:

2 likes

@FransT, we need you. Wij hebben hier een Oris fan!

2 likes

Frans is al driftig aan het typen!

3 likes

:point_up_2:t4:
of gelijk deze :point_down:t4: kopen

valt wel klein, even opletten dus. En nee, deze is niet van mij.

3 likes

:scream::scream::scream::scream::scream:

2 likes

Wat is je budget voor je eerste echte horloge?

2 likes

Welkom alhier. Veel plezier in de zoektocht en veel wijsheid bij de aanschaf toegewenst! We zien de foto’s t.z.t. wel tegemoet

1 like

Welkom!

Ik zou je toch aanraden zeker eens goed te kijken naar andere merken voor je halsoverkop een aankoop doet. Wie weet zit je binnen een paar weken alweer te kijken naar een ander model.

Bekijk zeker eens: (Grand) Seiko, Longines, Omega, …

De beste ervaring die je kan doen is een boutique bezoeken en even dingen passen. Veel plezier! :sunglasses:

1 like

Welkom, ja een Oris :+1::+1::+1:

1 like

Hartelijk welkom! Tussen jou en Oris zit het helemaal goed. Go for it!

1 like

Welkom! Oris is een uitstekende keuze :+1:

1 like

Welkom Cor!

image

8 likes

Mijn beste,

Cor, van harte welkom in die fascinerende wereld van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Welkom👍

1 like

He…

Kijk al uit naar je NA topic.

Heerlijk en prachtig spul dat Oris, heb je een echt horloge mee te pakken met dit merk.

Dus hop, aanschaffen en posten die handel.

1 like

Welkom Cor, bij mij is t ook met een Oris begonnen. Maar ik heb de afwijking dat ik nogal merk vast ben. Polo’s al 30 jaar zelfde merk enz. Ben nu 5 Oris verder en nog steeds helemaal gék ervan. Kijk dus maar uit. Het kan je een hoop centjes kosten :wink:

Groetjes Folkert

1 like