Wie ben ik?

Hoi allemaal,

nu ik hier al een tijdje met watertanden zit rond te kijken, voel ik dat het tijd is om me even voor te stellen.

Ik ben Wim, 56 jaar, Belg en sinds begin dit jaar verzot op zakhorloges. Uiteraard heb ik steeds interesse gehad in horloges, maar de passie is pas ontluikt toen ik een kerstkadootje voor mezelf zocht dat net ietsje meer mocht zijn.

De eisen waren eenvoudig: ik was niet op zoek naar merknamen, maar wou wel enige kwaliteit hebben, dus voldoende ‘value-for-money’ en net dat ietsje apart. Ik kwam uit op een ‘cave dweller’ Steinhart Ocean Vintage GMT :smile: Wist ik veel dat dit een homage was van de Rolex Explorer II 1655. Toen ik dat ontdekte, ben ik mijn horloge Steve beginnen noemen :wink:

Dat was dan de start van een zoektocht naar andere horloges, en vond het fijn te duiken in de vintage horloge wereld. Seiko was alomtegenwoordig, en heb dan ook een paar boeiende exemplaren kunnen vinden. Zelfs mijn vrouw was in de wolken :heart_eyes:

Ben trouwens heel blij dat ik dit forum gevonden heb. Ik heb hier reeds een viertal horloges gevonden (de eenvoudig mooie Seiko SARB033, een Junghans Mega 1 om al mijn horloges op gelijk te zetten, een Seiko 5 Sports voor mijn sportieve activiteiten, en een schitterende ‘Bauhaus’ Nomos Orion).

Een overzichtje van (een deel van) mijn verzameling - in mijn andere doos zitten een paar rariteiten die ik voor een andere keer ga bewaren :wink:

Over mijn holy grails - meervoud, jawel: tot de favorieten behoort de Breitling Navitimer 01, Rolex Explorer 214270, Omega Speedmaster en vooral ook een Railmaster (liefst de ganse 1957 trilogy collectie dan maar). We hebben tijd he… Ik heb er hier op het forum reeds een aantal leuke zien passeren, en ik ga op het gepaste moment mijn haakje uitwerpen :smiley:

Cheers!
Wim

68 likes

Welkom Wim

1 like

Welkom! Je hebt daar enkele unieke horloges.

1 like

Welkom!

1 like

Welkom en veel plezier op ons mooie Forum.

1 like

Welkom op ons mooie forum.

1 like

Welkom.:+1::tumbler_glass:

1 like

Welkom :+1:

1 like

Welkom, je hebt al een mooie verzameling zeg!

1 like

Welkom Wim!

1 like

Welkom Wim! Veel plezier en een mooie jacht toegewenst :beer:

1 like

Welkom Wim!:+1:

1 like

welkom

1 like

Welkom Wim en heel plezier hier!

Steve is een mooi horloge.

Kleine teaser dan maar…
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

:beers:

1 like

Welkom!

1 like

Welkom hier, Wim!

1 like

welkom-home

1 like

Welkom bij de club.

1 like

Welkom, leuke verzameling is het al geworden!

1 like

Leuke collectie heb je !

Vraagje die “new helmet” rechts boven op foto hoe draagt deze? ben je er content van ook op de waffle strap ? Pbtje met uitleg mag zeker verder veel genot gewenst op dit forum vol kennis

1 like