Wie betaalt de beschadiging,?

Sinds juni 2007 draag ik een MIDO All Dial M8330. Deze zomer begon ie langzamer te lopen. Ik ben toen naar mijn eigen juwelier gegaan met de mededeling het horloge is van juni 2007 en begint langzamer te lopen. Wilt u bekijken wat het euvel is? Na 2 weken kreeg ik bericht. Het horloge moest worden afgesteld. Ik moest 12,50 betalen. Ik was blij. Helaas was er niets veranderd, sterker nog ik had het idee dat ie nog langzamer liep. Direct teruggegaan naar mijn juwelier. Ik werd vriendelijk te woord gestaan en het horloge werd opnieuw ingenomen. Wederom kreeg ik na 2 weken bericht het horloge is goed er mankeert niets aan, kom het maar weer halen. Als het nog niet goed is, dan moet het horloge uit elkaar en worden de kosten veel hoger. Helaas was er wel iets aan de hand, want het liep bijna niet meer.

Toen heb ik contact opgenomen met MIDO. Hun advies was: stuur het op, wij beoordelen het uurwerk en komen met een passend voorstel. Zo gezegd zo gedaan. Een paar weken later kreeg ik het bericht van MIDO: uurwerk is droog vraagt om onderhoudsbeurt, ECHTER de tube is beschadigd (door onoordeelkundig gebruik) waardoor de kast dient te worden vervangen, kosten 330 euro. Zij geven advies mijn juwelier hierover in te schakelen. Slik, slik. En nu? Graag verneem ik jullie advies.

Achteraf blijkt het uurwerk gewoon een onderhoudsbeurt nodig te hebben, echter door een reparateur die met een tang op de tube heeft geknepen moet de kast worden vervangen.

1 like