Hallo,
Ik ben de blije bezitter van een Longines VHP 41mm
nu vind ik dit horloge bijna perfect… met de nadruk op bijna.
De vlindersluiting ben ik geen fan van, geen verstel mogelijkheden en hij de sluiting duwt ook steeds in mijn pols.
Ik heb dus de stoute schoenen aangetrokken en andere Longines sluiting besteld (die van de rubberen band)
en dacht deze wel even te vervangen… nou mooi niet dus.
De huidige sluiting is bevestigd met gewoon pinnen.
de nieuwe sluiting moet bevestigd met pushpins, die net wat dikker zijn dan de huidige pinnen.
Ik ben dus eigenlijk op zoek naar iemand die 2 schakels iets uit kan boren/frezen zodat de pushpins er wel doorheen passen.
Weet iemand een bedrijf of persoon die dit aan zou durven, vanzelfsprekend tegen betaling.
Hoor graag jullie advies
Bedankt.
1 like
MrtnL
26 oktober 2021 om 08:33
2
Is het niet makkelijker om iets dunnere pushpins te kopen?
4 likes
Bestaan die in deze maat ?
LUWE
26 oktober 2021 om 08:35
4
Wat is de doorsnee van het gaatje in de schakels!
En dan eens kijken op ebay of Amazon of ze zoiets hebben….
Zou boren als laatste optie nemen….
En een hele schakel eruit en twee halve erin, maakt de band ook niet passend??
2 likes
het gaat vooral om de sluiting… ik vind deze gewoon niet zo fijn.
ik zal eens zoeken naar dunne pushpins
Het gaatje is al voorgeboord. Dus schuifmaat erbij. Meten welk diameter boortje je nodig hebt en gaan met die banaan.
2 likes
LUWE
26 oktober 2021 om 08:45
7
Of meteen de stalen tegen rubber vervangen……
Rubber draagt zich heerlijk!
1 like
Ik heb de rubberen band… doordat ik daar geen last van de sluiting had kwam ik op dit idee…
Vind hem met rubber een beetje topheavy
Heb net pushpins besteld van 1mm hopelijk passen deze.
1 like
wbcoupe
26 oktober 2021 om 09:15
10
Gaat die sluiting ook niet heen en weer schuiven? je bevestigt de sluiting op het smalle stuk van de laatste schakel, dus hij zit niet erg mooi opgesloten.
Dat zijn wel gammele dingen, zeker omdat ze hier nogal op buiging worden belast. Er is namelijk een lang “vrijhangend” stuk tussen de sluiting en de schakel; denk dat dit gauw kapot gaat.
MrtnL
26 oktober 2021 om 09:19
11
Ik ga voor je duimen! Had hetzelfde draagcomfort probleem bij mijn 43mm vhp. Daarom heb ik nu een 36!
Tonnieb
26 oktober 2021 om 10:00
12
Arie kabaalstra kan ze zeker op maat frezen of boren.
Je zou m even kunnen vragen.
2 likes
hendrik
26 oktober 2021 om 13:11
13
Mijn tandarts draait daar zijn hand niet voor om
Jurgen
26 oktober 2021 om 14:45
14
Aangezien de links al doorboord zijn, zou ik het wel aandurven (bij mijn eigen horloge) om ze ruimer te boren. Maar als die dunnere pushpins goed zijn is dat wel de mooiste oplossing.
Tonnieb
26 oktober 2021 om 15:00
15
Vergis je niet. Een gaatje van 1 mm opboren gaat niet mee vallen.
Tenzij je er de goede spullen voor hebt.
1 like
Daar ben ik dus ook bang voor… dat dit lastiger is dan je zou denken met mijn normale Bosch klopboor
Jurgen
26 oktober 2021 om 15:25
17
Inderdaad is het juiste gereedschap wel een voorwaarde.
Even bij @Arie_Kabaalstra langs, hij roggelt dat wel. Heeft in ieder geval apparatuur voldoende. Maar dunnere pins lijkt mij de beste oplossing.
1 like