Wie gaat er naar de Rikketik-beurs op 24 april in Houten?

Ben benieuwd straks of jullie mooie koopjes gaan scoren…:grinning:

Kost 10euro om binnen te komen toch? Kan het niet zo snel zien op de website.

Met het verdrievoudigen van de vroege toegang, krijg je dit om 10 uur…

2 likes

Het is nog geen winter geweest. Spruitjes nog niet op tafel geweest. Scheelt ook.
(Vind het sowieso altijd wat gezeur over die spruitjes)

Of in je auto een half uurtje wachten. Met koffie en je mobiel.

Sodeju, ik had na alle edities en verslagen van de Rikketik alles verwacht, maar niet zo’n wachtrij.
Veel plezier daar, ik kan helaas niet.

Heb 10 minuten gewacht om binnen te komen om 10.15. Viel reuze mee.

Hoop troep wel :slight_smile:. Maar ook leuk spul.

1 like

Er is een reden dat ik vroeg ga. Met name omdat het dan nog redelijk rustig is en je niet met 8 man in een bakje staat te kijken. Ik ga enkel voor gereedschap. Meestal max een uur en dan ben ik weer weg. €35 vind ik dit gewoon niet waard.
Wat ik ook irritant vond is dat de organisatie zich niet eens de moeite nam om de mensen in de rij ter plekke te informeren over de veranderde regels. Er stonden abonnement houders al zeker een uur trouw in de rij terwijl dit bv onnodig was.
Hoe dan ook. Ik vond het al achteruit hollen, met name door het type handelaars dat er steeds meer op af komt. Nu zie ik al helemaal geen reden meer om er na toe te gaan.
Hoe dan ook hoop ik dat degenen die wel binnen zijn geweest een fijne dag hebben gehad.

3 likes

Was een geslaagde Rikketik! Ik had een mede-verzamelaar mee uit Noorwegen en een afspraak met een handelaar. Het was voor mij alweer 4 jaar geleden dat ik was gegaan en destijds viel het mij tegen. Dit komt doordat de Rikketik qua horloges wel is verbetert, maar ook mijn eigen smaak in horloges is meer richting van de huidige Rikketik gegaan.

Het aanbod bij de Rikketik is iets wat je niet in de vintage winkels kan vinden. Veel mooie dresspieces van Jaeger, IWC en Omega en stalen chronografen. Precies iets wat mij erg aanspreekt.

Wat voor mij wel een dealbreaker is is de “betrouwbaarheid” van de handelaar. Met 90% van de standhouders ben ik niet bekend en hebben geen online présence. De prijzen zijn niet laag genoeg om een gok te wagen en je staat toch wat ongemakkelijk tussen de drukte in een horloge te inspecteren.

Daarnaast vind ik het ook niet fijn om met grote contante bedragen daar rond te lopen dus voor mij is het kopen op de beurs zelf geen echte optie.

3 likes

Wie gaat er 24 april naar Rikketik in Houten, voor mij de eerste keer dat ik naar Rikketik ga. Wat zijn de ervaringen met Rikketik in Houten?

2 likes

Persoonlijk vind ik het niks, maar ja, je moet alles een keer meegemaakt hebben :wink:

3 likes

Tis dan maar gewoon afwachten, hoop er wel wat te scoren :smile:. Heb wel eerder gehoord dat het voornamelijk vintage en klokken zijn die ze daar verkopen.

1 like

Laatste keer dat ik was gegaan (voor corona) had ik echt toffe horloges kunnen scoren. Ook een keer met @koekoek rondgelopen daar. Hij had toen een mooie vintage Seiko 6138/6139 kunnen kopen voor een leuke prijs.

Het is wel lastig want er staan vaak veel mensen voor een kraam. Je moet even snel een keuze maken zonder dat je weet hoe het uurwerk loopt en of er aan gesleuteld is. Er zijn veel frankenwatches en zelfs fakes.

Snap niet waarom een hoop er negatief over zijn. Als je het gewoon ziet als een uitstapje en even wat horloges past die je altijd al tof hebt gevonden. Andere liefhebbers even spreekt over horloges. Tussendoor een bandje scoort en langs de kraam van Monsterwatches loopt om wat mooie nieuwe duikers te bekijken, is het echt wel de moeite waard. :grin:

6 likes

Ik zeg al jaren dat ik wil gaan en ga proberen dit keer voor het eerst een keertje te gaan

4 likes

Het lijkt mij leuk om bekenden waar ik regelmatig contact op het forum mee heb die tegen te komen op die beurs :smile:.

2 likes

+1 Sowieso een keer doen. Tijdje niet geweest, nu en deze gaat ook niet lukken. Maar de volgende ga ik wel weer proberen bij te zijn.

3 likes

Na al je geweldig leuke verhalen hier op HF lijkt het mij ook gezellig om jou en andere leden tegen te komen :grin:

2 likes

Gewoon gaan en het een keer meemaken, Ferry. Volgens mij ga je het daar heel gezellig vinden. Hoop je te zien daar op 24 april. Om ca. 13.00 bij de lauwe kroketjes? :+1:

2 likes

En de koffie van €7,50 :joy:

3 likes

Valt mee hoor. Is inclusief ouwe koek… Maar daarvoor gaan we toch niet? Ik hoop weer wat leuke meuk te scoren.

4 likes