Wie gaat er naar de Rikketik-beurs op zondag 6 april 2025, vanaf 08:30/09:00 in Houten?

Best tevreden met de oogst van vandaag, al was het bescheiden: een paar bandjes, twee horloges.

De ene is een tof Poljot wekkertje…

… de ander een junior Amphibia voor zoonlief zodat hij matching watches kan doen met de groene tank :grin:

En daarnaast ook wat schoonmaakvloeistof om uit te proberen voor een prikje.

Ik had nog een toffe Zentra op het oog maar de vraagprijs was ruimschoots boven wat ik realistisch beschouw dus vriendelijk gepast.

En daarnaast: koffie, (kijken naar) lauwe kroketjes, kletsen over Ruhla en Pobeda en andere toffe ondergewaardeerde uurwerkjes, en tips krijgen over waar vintage zaken te vinden zijn. Wat kan een mens meer vragen van een zondag? :sunglasses:

16 likes

De tips over vintage zaken zijn altijd welkom. :wink:

Mijn aanwinst van de Rikketikbeurs: Een Miyota sample watch. Ik was 'm jaren geleden al eens online tegengekomen, en begreep dat ze ‘not for sale’ zijn. Ik vond het altijd wel een aardig ontwerp en aangezien minstens de helft van mijn verzameling aangedreven wordt door een Miyota (9000 serie) leek het me sowieso leuk voor erbij.

Veel info kan ik er echter niet over vinden, afgezien van een plaatje op de Miyota-website. Diameter 43mm, voor mijn doen nogal fors maar draagt comfortabel want dunne kast. De band is zo’n crocoprint-geval, wat ik nogal lelijk vind, maar met 23mm bandaanzet kan vervanging zoeken nog enigszins een uitdaging worden.

Weet iemand hier toevallig meer over dit horloge? BVD!

17 likes

Een van m’n lievelings loopwerken met de 7750!
Verkoopt Miyota niet gewoon Miyota gelabelde horloges in Japan zelf?

Ach, kijkende naar mijn collectie is het denk ik ook een lievelingsuurwerk van mij :wink:

Miyota heeft zelf ‘sample designs’ op haar website staan waar ook ‘mijn’ horloge tussen staat, zij het met een variant met witte wijzerplaat en een in two-tone.

In mijn beleving zijn het horloges die ter introductie van een nieuwe uurwerk gemaakt worden en wellicht enkel gratis verstrekt aan importeurs en handelaren e.d.?

Ah jij hebt hem dus gekocht! Ik had hem ook gezien, maar de verkoper zei dat het al gereserveerd was. Wat een mooie aanwinst! Het is een horloge wat normaal gesproken niet te koop is, maar door de fabrikant zelf in elkaar is gezet. Vaak is dit een relatiegeschenk naar horlogemakers, zodat zij kennis kunnen maken met het uurwerk of zoals je zelf al zegt, een sample exemplaar. Ik heb dan ook het vermoeden dat dit ook zo’n horloge is, net voordat het 9015 uurwerk uitkwam, maar al wel vast naar horlogemakers/merken is verstuurd, of wellicht op een beurs is gepresenteerd.

In dit geval dus best wel een bijzonder horloge en redelijk zeldzaam.

2 likes

Mooi man!

Ko!

2 likes

Heb zelf ff getwijfeld.

Leuk ding man!!! Gefeliciteerd.

:+1:

Ik ga nu lekker naar huis…buiten is fijner dan binnen

3 likes

Deze blijft echt überg**l :heart_eyes: :drooling_face:

1 like

Tjeempie! De verkoper zei inderdaad iets over een andere gegadigde toen ik -eindelijk!- bij hem terugkwam met de contanten op zak. Ik dacht dat-ie me zat te dollen…

Dat gevoel had ik dus ook. Wat opvalt BTW is dat het uurwerk geen hacking functie heeft. Al mijn andere horloges met een Miyota 90## of 91## hebben dat wel. Loopt verder tot dusver keurig, maar ik verwacht niet anders van dit mechaniekje eerlijk gezegd.

Wat betekent dat? Knock Out of heeft Ko heel veel 23mm horlogebandjes? Ik hoop dat laatste… :wink:

1 like

Heb dit spul ook gekocht (de rode). Inmiddels in gebruik genomen. Verdunning 1 op 30, dus het kan even mee. Werkt prima!

Ik was het zelf niet maar @HorlogeHalle liet hem vol enthousiasme aan me zien. We stonden er met vier man sterk naar te kijken en alle vier waren we het er wel over eens dat het een bijzonder horloge is, want samples zie je niet vaak.
Extra leuk is nu dat die geen hacking functie heeft, dus je zou zeggen dat het een Miyota 9015 prototype is die later nog is doorontwikkeld voordat het in productie kwam. hier moet je zuinig op zijn :smile:

2 likes

Wat is jullie ervaring? Werkt het beter dan afwasmiddel, dasty of een ander middel?

Heb gewerkt met het speciale middeltje dat de importeur van EMMI (de fabrikant van mijn kleine ultrasoontje) verkoopt: Matig resultaat.
Afwasmiddel: nog matiger.
Daarna Dasty, was een hele verbetering.
En nu dit spul van Mr. Bright! Werkt geweldig! Top! Aanrader.
:+1: :ok_hand:

5 likes

Volgende keer toch maar eens meenemen en proberen dan!

Hahahahaha, ik ben het met je eens :laughing::star_struck:

Ben ik wel met jou eens Julian, maar je moet er aan toevoegen dat @DTWO over een jaar mij een pb moet sturen zodat ik dat horloge alsnog kan gaan dragen…
:face_with_hand_over_mouth::+1:

2 likes

Ko maakt banden op maat voor elk horloge. Is de bandeneindbaas hier :wink:

@Ko-Banden

1 like

Check!

1 like

En voor charmante prijzen :grimacing:

1 like