Wat weinig mensen die aanwinsten posten?? Viel het zo tegen allemaal.
Viel zeker niet tegen. Heel veel prachtige horloges. Alleen (helaas) wel vrij duur. Echt koopjes vind ik steeds lastiger te vinden. Ruilen kan soms wel leuk zijn is mijn ervaring.
Ik had jullie nog een tijd gesproken met een maat van mij. Jullie hebben nog visitekaartjes uitgewisseld Thuis heb ik even overlegd, maar bij een nieuw huis gaat er zeker een kluis komen.
Die van de Belg met fluted bezel en linnen dial heb ik ook gezien. Bij nadere inspectie had het geen origineel glaasje en hij had ook wel even een beurtje nodig. Ook twijfelde ik een beetje of de juiste wijzers er op zaten. Ik werd alleen weer afgeleid door een Accutron iets verderop, dus ik heb het niet meer nagekeken haha. Voor 1250 vond ik hem net even wat aan de hoge kant, maar mooi was die zeker!
Het naamkaartje had ik geskipped, maar toch een hoop HF-ers ontmoet. Ik vond het leuker dan ik had verwacht. Interessent om mensen te leren kennen en hun kijk op het verzamelen én de techniek te horen.
Voor mij ging het om het afgeven van mijn Speedtimer en de Ermeto “clubtafel” bezoeken. Leuke gesprekken! Uiteindelijk een paar mooie horloges gepast bij verkopers die me alle ruimte gaven, ondanks dat ik aangaf alleen te oriënteren. Heel fijn dat dat kon. Een Omega Pie Pan, een Universal Genève Polerouter, heel gaaf in het echt.
Uiteindelijk heb ik met de organisator gesproken en daar kwam Michiel naast me staan. Hij keek naar mijn horloge, ik naar de zijne en toen herkende ik hem. Leuk om de Podcast na te bespreken en kennis te maken.
Vooral veel passie bij iedereen, ik houd ervan.
Met een nieuwe aanwinst huiswaarts gekeerd. Dus het bleef niet bij koffie alleen en de uienlucht viel me mee, maar ik heb 20% reukvermogen, dat scheelt!
Vrouwlief: heb je nog een horloge gescoord?
Ik: nee hoor, alleen een wijzerplaat!
Er zat alleen een compleet horloge omheen.
Deze foto is genomen ná het broodje kroket, deduceer ik
Nee, bij binnenkomst. Rond 11.30u. De kroketten lagen nog onder een lamp te wachten.
Niet veel gekocht. Kon het vandaag niet vinden. Een heel aantal verkopers waren er niet en degene die er wel waren hadden weinig mee of “prul”.
Stukje gereedschap gekocht.
En twee “projectjes”. Beide zijn lopend gekocht.
Verder nog wel naar een Omega gekeken. Prachtige look. Deksel was aardig aan gepolijst, geen idee wat zoiets mag kosten…… Type zou ik niet weten. Wie weet het wel?
Vraagprijs was 1500 euro
Even naast de Dugena-Matic op de pols gelegd.
Omega is een redial. Prijs +/- €400
Prima hoeveelheid bezoekers, kon overal goed op de tafels kijken. Vorig jaar maar 2 Gruen horloges gespot, vandaag toch al 10.
Projectje gekocht
Wat sfeerplaatjes
Niet heel veel stoffig klokkenspul deze keer
En 4 op een rij
Glaasje van deze N/A wat gepolijst, nieuwe band; klaar. Is het geen snoepje? Toch niet voor niets geweest.
Eerste keer voor mij. Stiekem toch nog wel wat kleine koopjes voor mezelf en vrouwlief gekocht. Had vrij strak budget voor mezelf opgelegd en ben er wel gewoon ruim binnen gebleven en leuke middag gehad.
Was weer gezellig. Dit keer op tijd om bij de sleuteltafel (om 11:00 @fredpanarai1 ) een aantal mensen te spreken. De Ermeto discussie deels gevolgd
en in het echt kunnen bewonderen. Is het nog gelukt met vertalen @basvg ?
Weinig gekocht (niet alles kunnen vinden), maar wel leuks gekocht voor weinig:
De Roamer heeft een prachtplaat onder het bekraste glaasje (saffier) en de originele kroon. Uurwerkje ziet er goed uit, AS2066, loopt alleen niet, wijzer- en datumverzet gaat netjes en de balans beweegt vrij. Leuk project
De Seiko loopt, die lag in de rommelbak met banddelen, correcte deksel heb ik los in dezelfde bak gevonden:
2 losse deksels voor je weet maar nooit:
MC is de fabrikant, wie weet de naam bij de afkorting?
Edit: denk dat het Mildia is
Zie, zo zie je maar. Als je niet bekend bent in die wereld……… met mijn schamele kennis had ik al een aantal rode vlaggen. Hij had er nog een met band. Ook dat verbaasde me al dat je twee dezelfde in een soortgelijke staat hebt liggen. Vond hem wel heel mooi qua wijzerplaat/looks.