Ik ben als beginnend liefhebber nog nooit naar Rikketik geweest. Nu ben ik nieuwsgierig en ben ik van plan om zondag te gaan. Mogelijk wat gereedschap, schoonmaakmiddel voor de ultrasoon en natuurlijk de grabbeltonnen!
Ja heb ik wel. Gebruik even de zoekoptie van dit forum en type even ārikketikā in. Er zijn er echt een hoop die bij elke Rikketik editie een soortgelijke topic aanmaken.
Ik ben naar de laatste Rikketik geweest. Verwacht niet te veel, dan kan het alleen maar meevallen
Nee, ik zal er niet snel nog een keer naar toe gaan, maar ik heb me prima vermaakt voor een paar uurtjes. Gewoon gaan dus en zelf ervaren.
Gewoon leuk. Ja, een slecht verlichte zaal, met heel veel oude mannen. Maar ook een kans om diverse mooie vintage horloges 'ns in het echt te zien en wie weet nog wat leuke bandjes, een tooltje, een andere accessoire of een mooie Seiko bij Monsterwachtes (weet niet of die staat) te scoren en wellicht nog een (paar) andere HFer(s) tegen het lijf te lopen.
Vind het altijd leuk om heen te gaan al moet je niet verwachten koopjes te vinden. Maar het spotten van gave horloges die je nooit ergens ziet vind ik al leuk.
Je ziet de modellen die daar liggen vrijwel nooit bij een vintage dealer liggen.
Ik ga voor gereedschap om mogelijk wat Chinees spul te upgraden en om het werk aan balansen te vereenvoudigen.
Verder ben ik een grabbelton sleutelaar. Wil eigenlijk niet meer dan 10 euro voor een horloge neerleggen en liever nog goedkoper. Een leuke wijzerplaat, een uurwerkje met minimaal 15 rubis, een halve tik in de balans en een kast die acceptabel is. Als ik daar er wat van vind heb ik een prima dag gehad.