Wie gaat naar Rikketik 19 juni?

Ik ben als beginnend liefhebber nog nooit naar Rikketik geweest. Nu ben ik nieuwsgierig en ben ik van plan om zondag te gaan. Mogelijk wat gereedschap, schoonmaakmiddel voor de ultrasoon en natuurlijk de grabbeltonnen!

Nog wat tips voor een rikketikmaagd?

Bram

2 likes

Maagd blijven.

43 likes

Ja heb ik wel. Gebruik even de zoekoptie van dit forum en type even ā€˜rikketik’ in. Er zijn er echt een hoop die bij elke Rikketik editie een soortgelijke topic aanmaken.

1 like

Insnuffelen op spruitjes

(Edit: Yes! Ik was de eerste met een spruitjes comment!!)

14 likes

Ik ben naar de laatste Rikketik geweest. Verwacht niet te veel, dan kan het alleen maar meevallen :grin:
Nee, ik zal er niet snel nog een keer naar toe gaan, maar ik heb me prima vermaakt voor een paar uurtjes. Gewoon gaan dus en zelf ervaren.

3 likes

Hahahah ik dacht ik google er eens naar

3 likes

Wat gek?

Ik kreeg dit…

10 likes

Gewoon leuk. Ja, een slecht verlichte zaal, met heel veel oude mannen. Maar ook een kans om diverse mooie vintage horloges 'ns in het echt te zien en wie weet nog wat leuke bandjes, een tooltje, een andere accessoire of een mooie Seiko bij Monsterwachtes (weet niet of die staat) te scoren en wellicht nog een (paar) andere HFer(s) tegen het lijf te lopen. :+1:

4 likes

Ja ga ook zeker. Vind het deels ook vermakelijk hoe een topic als deze de verschillende ā€œculturenā€ binnen dit forum accentueert.

En ja oude mannen… ik hoop zelf ook nog actief te hobbyen als ik het dubbele van mijn leeftijd ben.

6 likes

Ik ook. Hoewel dat vrij onwaarschijnlijk is… :laughing:
Maar idd, gewoon lekker gaan en zelf ervaren! Veel plezier!

1 like

Ik ga ook :smiley:

Vind het altijd leuk om heen te gaan al moet je niet verwachten koopjes te vinden. Maar het spotten van gave horloges die je nooit ergens ziet vind ik al leuk.

Je ziet de modellen die daar liggen vrijwel nooit bij een vintage dealer liggen.

2 likes

Ben samen met @Spooler ook van de partij. Toch leuk daar, maar verwacht inderdaad niet dat je een goedkope deal eruit slaat.

Bovendien goed verdiepen in een model voordat je koopt. Niets vreemds kopen, want er zit genoeg fake pf Franken bij

1 like

Ik ga voor gereedschap om mogelijk wat Chinees spul te upgraden en om het werk aan balansen te vereenvoudigen.

Verder ben ik een grabbelton sleutelaar. Wil eigenlijk niet meer dan 10 euro voor een horloge neerleggen en liever nog goedkoper. Een leuke wijzerplaat, een uurwerkje met minimaal 15 rubis, een halve tik in de balans en een kast die acceptabel is. Als ik daar er wat van vind heb ik een prima dag gehad.

2 likes

Dat lukt wel hoor. Rommelbakjes genoeg waar onbekende jaren 60 plakmerken met prima uurwerken en kasten inzitten.

Je gaat het er naar je zin hebben als ik dit zo lees.

1 like

Vorige keer deze eruit gehaald en geserviced.
Loopt prima nu :+1:t4:

4 likes

Schitterend!

I see what you did there
:money_mouth_face:

2 likes

Deodorant meenemen :joy: wordt tropisch die dag…:joy:

3 likes

:laughing: Moest even kijken wat je nou bedoelde. Maar was een oprechte typefout. Tja, of misschien toch een Freudiaanse verspreking… :thinking: :sweat_smile: :joy:

3 likes

Geduld is een schone SaeckšŸ˜‚