Wie gebruik er een watch winder?

Bij de Tissot T-race 2014,zat een watchwinder in de vorm van een motorhelm. Erg gaaf. Heb mijn vrouw derhalve gezegd dat ik een winder ging kopen ipv weer een horloge.

Marc-B1 Schreef:

Een goede watchwinder is niet duur,maar super-duur
!
Kijk eens op de site van Orbita - daar kan je
trouwens ook de instellingen vinden inzake links
of rechtsdraaien enzā€¦ per werkje.

Ik zou een watchwinder alleen maar kopen voor
horloges met veel complicaties, zodat je ze niet
elke keer moet instellen wanneer je het horloge
wil dragen.

Voor de rest zie ik er het nut niet zo van in.

Heb er ook een eentje gehad van de Rikketik - was
wel leuk om naar te kijken - ook een eyecatcher in
de woonkamer, maar na een paar jaartjes heeft ie
het toch begeven.

Daar is ie weer, het regelmatig terugkerende watchwinderstopicā€¦:wink:

Verder wat Marc schrijft: alleen zinvol voor horloges met zeer uitgebreide kalenderfuncties.
Gewone automaten en handopwinders afwisselend c.q. af en toe dragen om de olie gangbaar te houden.

En ja, het is natuurlijk leuk om naar te kijken en bovendien goed voor de handel in watchwinders.

1 like

Ik slinger mijn automaten nooit. Ik doe ze gewoon om en ga ontbijten. Na het ontbijt zit er genoeg gangreserve in om hem rustig op tijd te zetten.

Het is mijn ochtendritueel geworden. :slight_smile:

1 like

Zo doen ik het ook, heb er 2 op moment,om de dag wissel ik van horloge, :slight_smile:

En dat is een stokoud topic dat gereanimeerd isā€¦

Watchwinders leveren alleen extra slijtage. Het is onnodig en niet mechanisch verstandig.
Het is zoiets als je auto altijd stationair laten draaien zodat 'ie warm is als je ermee wilt rijden.

2 likes

Wat een onzin.

Kan iemand dit topic laten inslapenā€¦ Er is al zoveel geschreven hier over ja of neeā€¦

3 likes

Whatever.

Gun nieuwe leden deze info toch. Jij hoeft het niet te openen. O, je bent zelf ook nog vrij nieuw.

1 like

Klopt. Die info is best te vinden met de zoekfunctie. Ik als nieuw lid had dat snel geleerd.:wink::+1:

4 likes